شبیخون کرونا به آموزش وپرورش!
با وجود انکارهای مرتب مدیران آموزش وپرورش وهمچنین وزارت بهداشت مبنی بر عدم تاثیر گذاری چشم گیر بازگشایی مدارس بر روند افزایشی ابتلای به کرونا ،همین ابتلای همزمان چندین نفر از مدیران آموزش وپرورش استان ایلام به ویروس کرونا را می توان مهمترین دلیل بر وجود مخاطره آمیز کرونا در بین مدارس عنوان کرد .موضوع نگران کننده ای که در روز های آینده می تواند اوضاع  را در کشور بحرانی تر نماید.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱ 30 September 2020

تابناک ایلام::یک منبع آگاه به خبرنگار تابناک ایلام گفت که تعدادی از مدیران ارشد اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در بین آنان می توان به مدیرکل این دستگاه ویکی از معاونین وی اشاره کرد . موضوعی که با توجه به بازدیدهای میدانی آنان از مدارس ، از حضور خاموش ویروس کرونا در بین دانش آموزان ومربیان پرده برداری می کند.

اگر چه لازم است دلسوزی های مدیرکل آموزش وپرورش استان و همکارانشان در این ایام ودغدغه آنان در خصوص سلامت دانش آموزان را ارج نهاده وابتلای آنان به ویروس کرونا را نیز نشات گرفته از همین دلسوزی و حضور میدانی در مدارس قلمداد کنیم ،اما بروز چنین وضیعتی را باید نشانه خطرناکی در زمینه خیز کرونا در بین مدارس و دانش آموزان به حساب آوریم .

پس از تصمیم زودهنگام بازگشایی مدارس از سوی مسئولین وزارت آموزش وپرورش و تغییر مداوم مواضع ورویکردهای آنان در خصوص شیوه حضور دانش آموزان در سر کلاس های درس ،این نگرانی در بین اولیاء و بخش اعظمی از رسانه ها شکل گرفت که این مساله می تواند تشدید ابتلای ویروس کرونا وهمچنین افزایش آمار مرگ ومیر در کشور را به دنبال داشته باشد.

هر چند بعد از یکی دوهفته بگو مگو بین دغدغه مندان و مدیران آموزش وپرورش ،تاحدودی نظر مدیران این دستگاه تعدیل و اختیار حضور دانش آموزان در مدارس به اولیاء واگذار شد .اما حقیقت این است تاثیر بازیهای سیاسی ومنفعت طلبی ها بر تصمیمات مدیران ارشد این وزارتخانه وحتی وزارت بهداشت باعث شد تا به طرزی عجیب تاثیر بازگشایی مدارس بر تشدید ابتلای به ویروس کرونا در کشور نادیده گرفته شود .

بررسی روند ابتلای به کرونا وآمارهای ارایه شده از سوی وزارت بهداشت نشان می دهد که وضعیت مطلوبی در کشور حکمفرما نیست وهفته اول مهرماه آمار مبتلایان ومرگ ومیر ناشی از این ویروس نسبت به شهریورماه دو ویا سه برابر شده است .

بروز چنین وضعیتی بیانگر حقیقت تلخ تاثیر گذاری غیرمدبرانه ولجوجانه بازگشایی مدارس بر وضعیت شیوع کرونا در کشور حکایت دارد و این روند نگران کننده نیز در استان ایلام در حال تشدید است . با وجود اینکه مسئولین اصرار دارند که شروع فصل پاییز را عامل تشدید شیوع کرونا اعلام نمایند اما با توجه به وضعیت پایدار هوای نقاط مختلف استان نسبت به ماه شهریور هرگز نمی توان تاثیر بازگشایی مدارس بر بروز چنین وضعیتی در استان وکشور را منکر شد.

بنابراین با وجود انکارهای مرتب مدیران آموزش وپرورش وهمچنین وزارت بهداشت مبنی بر عدم تاثیر گذاری چشم گیر بازگشایی مدارس بر روند افزایشی ابتلای به کرونا ،همین ابتلای همزمان چندین نفر از مدیران آموزش وپرورش استان ایلام به ویروس کرونا را می توان مهمترین دلیل بر وجود مخاطره آمیز کرونا در بین مدارس عنوان کرد .موضوع نگران کننده ای که در روز های آینده می تواند اوضاع  را در کشور بحرانی تر نماید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
United States
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
باسلام واحترام خدمت مدیر همیشه بیدار وشایسته خبرگزاری وزین تابناک ایلام جناب اسدی وهمکاران پرتوانشان
در خصوص ویروس منحوس کروناواقعیت امر چیزیست پنهان ناشدنی وقتی همکاران عزیزمان در اداره کل ابتلا شدن جای بسی نگرانی ودغدغه دارد ومسولین وزارت زین پس باید تدابیر بیشتر وبهتری برای حفظ سلامتی مدیران وکارکنان ستادی ودرکل نیروهای اداری وآموزشی ودانش آموزان داشته باشد طبق فرمایش مقام معظم رهبری اولویت اول حفظ سلامتی وجان فرهنگیان ودانش آموزان است بعد آموزش پس وزیر بهداشت ووزیر آموزش وپرورش به هوش باشند که همکاران ما در مدارس طبق اطلاع موثق یکی یکی دارن به خیل عظیم مبتلایان به کرونا می پیوندند وآثار دوهفته باز گشایی زود هنگام کم کم دارد هویدا می شود
به قول معروف وقتی نباشد جان نباشد جهان پس مواظب ندانم کارهای خود باشید جان مدیرکل ایلام وکادر اداری وآموزشی برایتان اگر دراولویت بود نباید اجازه بازگشایی را میدادید استان کوچک ایلام روزی بیش از ۱۰۰نفر مبتلا به کرونا داشته ایم حالا بماند آنهایی که خودشان به درمان در خانه روی آورده وبه مراکز بهداشتی ودرمانی مراجعه نکرده اند
به کجا چنین شتابان آقای وزیر!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار