مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اهدای بیش از ۲۱هزار جلد کتاب از سوی«کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در نیمه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 28 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز اظهار کرد: در شش ماهه اول سال ۹۹، بیش از ۲۱هزار جلد کتاب در موضوعات، مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی، ایلام شناسی، ادبیات عامیانه و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان، به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال از سوی «کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

خودآموز گفت: فعالیت «کتابسرا» به عنوان مرکزی فرهنگی در راستای دریافت و توزیع هدف مند کتاب به جوامع مختلف هدف، قابل توجه و مهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: «کتابسرا»ی این اداره کل تلاش داشته تا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف،کتاب های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اهدای کتاب، می تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلند مدت این اداره کل، توسعه و تروسج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه بوده است.

خودآموز تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز،امکان و قدرت خرید کتاب را از خوانندگان و علاقه‌مندان گرفته و این اداره کل با هدف توسعه ی فرهنگ کتابخوانی و عرضه و توزیع حداکثری کتاب به صورت رایگان و اهدا به جوامع هدف، تلاش هایی در راستا در کتابسرا با هدایت و هماهنگی این اداره کل انجام می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، عشایر و روستاییان دوستدار کتاب، جایزه ی کتاب سال استان، دفاتر نشرکتاب در استان، ادارات دولتی، سازمان های مردم نهاد،تلاشگران حقیقی و حقوقی عرصه ی توسعه ی کتابخوانی و تجهیز کتاخانه ها و برخی از جوامع هدف «کتابسرای» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که کتاب ها و منابع مطالعاتی اهدایی در نیمه ی اول سال به مبلغ پنج میلیارد ریال، دریافت کرده اند.

خودآموز تصریح کرد: در اجرای این فرایند تلاش داشته ایم تا علاوه بر اهدای کتاب به عنوان مهمترین منبع مطالعاتی،اقلام فرهنگی همچون:نرم افزارهای ادبی، مذهبی، قرآنی، کتابچه های دینی و مذهبی، کارت های ادعیه، مجلات علمی تخصصی و عمومی، کتابچه با موضوع روش ها و الگوهای زندگی ایرانی– اسلامی و... نیز به جوامع مورد نظر اهدا شود.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های این اداره کل، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و حاشیه ای بوده که خوشبختانه توسط تسهیلگران و تلاشگران این حوزه اقدامات خوب و مناسبی انجام و کتاب و اقلام فرهنگی به این عزیزان اهدا و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بخشی از کتاب های «کتابسرای» این اداره کل توسط مؤلفان، نویسندگان، شاعران و پژوهشگران بومی و ایلامی تالیف و گردآوری و آفرینش شده و ناشران ایلامی آن را منتشر کرده اند و این اداره کل با هدف حمایت حداکثری از جامعه ی مؤلفان و ناشران کتاب و آثار این عزیزان با تیراژ بالا و حداکثری خریداری و توسط کتابسرا اهدا شده است.

خودآموز در پایان از معاونت امورفرهنگی و رسانه ای،کارشناسی بخش کتاب و نشر،مسئول امور فرهنگی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام وهمکاران این مؤسسه در اجرای برنامه های توسعه کتاب و کتابخوانی در استان، تقدیر کرد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار