رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی در این استان در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت به ۷۸۰ تخت افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 27 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ رحمت الله قیصوری اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در طول دوران فعالیت خود ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان را از اولویت های کاری قرار داده و در این راستا افزایش تعداد مراکز درمانی و همچنین تامین تجهیزات و ارتقای سطح خدمات را با تخصیص اعتبارات مورد نیاز دنبال کرده است.

وی افزود: یکی از شاخص های ارتقای بخش سلامت در کشورها تعداد تخت های فعال بیمارستانی است بطوریکه در استان ایلام قبل از این دوره به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۴ تخت بیمارستانی وجود داشت که در نتیجه پیامدهای طرح تحول این تعداد هم اکنون به ۱۳۰ تخت بیمارستانی افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: کمبود نیروی متخصص پزشکی نیز همواره از گله مندی های مردم استان بوده است بطوریکه برای درمان بیماران خود مجبور به اعزام به سایر استان ها شده و هزینه های سنگینی را متحمل می شدند که در این زمینه نیز دولت تلاش کرده است این نقیصه را تا حدی جبران کند.

قیصوری تاکید کرد: پیش از این دولت، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۴ پزشک در استان ایلام وجود داشت که این تعداد در شرایط کنونی به ۸۵ پزشک رسیده است و هم اکنون بیش از ۵۰۰ پزشک متخصص و عمومی در ایلام فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: توسعه پایگاه های اورژانس نیز از ملاک های ارتقای حوزه بهداشت و درمان شمرده می شود که در استان ایلام این مراکز هم اکنون به ۴۱ پایگاه رسیده است درحالیکه در ابتدای دولت ۳۴ مورد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یکی از مهم ترین پروژه های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان استان را بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام عنوان کرد و گفت: این پروژه بزرگ در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع در ۱۰ طبقه در حال احداث است.

قیصوری اظهار داشت: همچنین هشت هزار مترمربع نیز مساحت ساختمان های جانبی شامل بخش های درمانی و پشتیبانی است.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طی ۳۰ ماه گذشته به این پروژه اختصاص یافت و پیشرفت فیزیکی آن از ۴۵ به ۸۶ درصد افزایش یافت که پیش بینی می شود امسال شاهد راه اندازی کامل آن باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با اشاره به وجود بیش از ۶۰ مرکز بهداشتی و درمانی ، ۲۰ پایگاه بهداشتی و افزون بر ۲۰۰ خانه بهداشت در سطح استان گفت: بیش از ۸۰ داروخانه نیز هم اکنون در شهرستان های مختلف استان فعالیت می کنند.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ۷۳ صدم درصد جمعیت کشور را دارد و کم جمعیت ترین استان کشور است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار