رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران ایلام:
عزیزقیصوری گفت: روزانه حدود ۲۷ تن مرغ کشتار روز در استان ایلام توزیع می‌شود که از این تعداد ۱۸ الی ۲٠ تن توسط کشتارگاه مانشت و ۷ تن مربوط به کشتارگاه زرین مرغ سیمره است.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 21 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عزیز قیصوری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان ایلام، گفت: روزانه حدود ۲۷ تن مرغ کشتار روز در این استان توزیع می‌شود که از این تعداد ۱۸ الی ۲٠ تن توسط کشتارگاه مانشت و ۷ تن مربوط به کشتارگاه زرین مرغ سیمره است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود مرغ در سطح شهر ایلام وجود ندارد اما به دلیل عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوطه، ارائه این کالای اساسی با مشکل مواجه شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان، بیان داشت: عرضه مرغ با قیمت مصوب منحصرا در ایلام و عدم رعایت قیمت مصوب در سایر استان‌های کشور و انگیزه قاچاق به سایر استان‌ها را در این استان مرزی فراهم کرده و این امر مهم مهمترین دلیل نایاب بودن مرغ شده است.

قیصوری یادآور شد: هم اکنون قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۱٠ هزار و ۴٠٠ تومان، درب کشتارگاه ۱۴ هزار و ۹۳٠ تومان و برای مصرف کننده با قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۹۸٠ تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۳٠ واحد مرغداری در استان ایلام، آماده فعالیت است که به دلیل مشکلات عدیده از جمله کمبود و گرانی شدید قیمت نهاده‌ها، واکسن و دارو انگیزه جوجه ریزی ندارند.

به گفته‌ی قیصوری؛ مرغ‌های کشتار روز در بین حدود ۲۰ عامل عمده در سطح شهر ایلام توزیع می‌شود.

گفتنی است، با توجه به توزیع مرغ در استان ایلام روزهاست که این استان با کمبود مرغ کشتار روز مواجه است./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار