معاون وزیر آموزش و پرورش؛
معاون وزیر آموزش و پرورشگفت: با توجه به آموزش‌های تلفیقی به صورت حضوری و مجازی در سال تحصیلی جاری به علت شیوع کرونا، این آموزش‌ها از سوی معلمان باید هم حضوری و هم مجازی باشد.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 21 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛شاپور محمدزاده  افزود: با توجه به آموزش‌های تلفیقی به صورت حضوری و مجازی در سال تحصیلی جاری به علت شیوع کرونا، این آموزش‌ها از سوی معلمان باید هم حضوری و هم مجازی باشد.

وی با بیان اینکه مدارس در تمامی مناطق کشور متناسب با وضعیت‌های مختلف از نظر کرونا فعالیت می‌کنند و هیچ مدرسه‌ای تعطیل نیست، ادامه داد: حضور پرسنل آموزشی اعم از مدیر، معاون و معلمان در مدارس به منظور فراهم کردن زمینه آموزش‌های حضوری و مجازی برای دانش‌آموزان، الزامی است تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل عقب نیفتد.

وی در عین حال یادآور شد: چنانچه در زمینه آموزش مجازی امکانات مدرسه برای تدریس مناسب نباشد معلم در منزل می‌تواند با استفاده از امکاناتش تدریس مجازی داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه و بر اساس ارزیابی که انجام گرفته است شمار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ورودی‌های پایه بصورت حضوری در مدارس بیشتر بوده و جمیعت دانش‌آموزان در میان پایه‌های تحصیلی کمتر و عمده این افراد از طریق مجازی آموزش‌های تحصیلی را پیگیری می‌کنند.

محمدزاده همچنین در خصوص وضعیت مدارس ایلام افزود: بر اساس بازدیدی که از صبح امروز انجام گرفت، عمده دانش‌آموزان علاقه‌مند به آموزش‌های حضوری در مدارس هستند و روند حضور دانش‌آموزان نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز و اولویت نخست آموزش و پرورش است و آموزش در گام دوم قرار دارد بر این اساس سعی شده است در سال تحصیلی جدید با فراهم کردن شیوه‌های مختلف آموزش، هیچ دانش‌آموزی از تحصیل محروم نماند.

وی اظهار داشت: هیچ تاکیدی به حضور اجباری دانش‌آموزان در مدارس نیست اما حضور پرسنل آموزشی در مدارس الزامی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفتند.

به گفته دکتر جمیل صادقی فر، بر اساس این ارزیابی شهرستان های ایلام، آبدانان، دره‌شهر و ایوان به دلیل روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار