انجمن علمی حقوق اساسی ایران شعبه اصفهان روز شنبه با حضور استادان و دانشجویان رشته حقوق، جمعی از حقوقدانان، وکلا و قضات در اصفهان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 19 September 2020

رئیس انجمن علمی حقوق اساسی شعبه اصفهان در این مراسم گفت: قانون اساسی عالی ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است.
محمدسعید شفیعی با بیان اینکه قانون اساس تعیین کننده حقوق شهروندان کشور است، افزود: هیچ قانونی نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد زیرا قانون اساسی بمنزله مادر قوانین محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی بر رعایت حقوق انسانی و اصول اسلامی مهر تایید زده است و با کارآمدی آن؛ فصلی نوین در این عرصه گشوده است.
رئیس انجمن علمی حقوق اساسی شعبه اصفهان افزود: در همین راستا به منظور پاسداشت قانون اساسی که به حق تحولی در احیای آرمان های ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی است و با هدف تغییر رویکرد از آموزش به یادگیری انجمن حقوق اساسی شعبه اصفهان تشکیل شد.
وی اضافه کرد: انجمن علمی حقوق اساسی شعبه اصفهان آمادگی دارد در زمینه اگاهی بخشی، ظرفیت سازی، ارتقای فرهنگ عمومی و توانمند سازی شهروندان در عرصه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی با سایر مراکز مردم نهاد، مراکز علمی و آموزشی، حقوقی و قضایی مساعدت داشته باشد.

همچنین در این مراسم علی کمیلی پور، محمدرضا بنی‌آزاد، نفیسه نکوئی‌مهر، محمدجواد خسروی، حسین عبداللهی، محمد فتاحی، مکی تمیمی‌نژاد، امیر احمدپور و صالح کرمانی از حقوقدانان و اساتید رشته حقوق به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن علمی قانون اساسی ایران شعبه اصفهان معرفی و در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص قانون اساسی و ضرورت تشکیل انجمن و پیشنهادهای برای ادامه فعالیت آن پرداختند.

در پایان این مراسم از کتاب "حقوق اداری" نوشته "نفیسه  نکویی‌مهر" از انتشارات جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان رونمایی شد.
انتخابات اعضای هیات مدیره انجمن حقوق اساسی اصفهان هفته گذشته با اطلاع رسانی قبلی با رای ۲۵۰نفر برگزار شد و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.
اولین انجمن در اصفهان که زیر نظر وزارت علوم برای ارتقای علمی اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق و قضات دادگستری فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار