با حضور وزیر نیرو ؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول فردا در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 19 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری اظهار داشت: در بیست و یکمین هفته از پویش (الف - ب - ایران "ساخت و سازها و ساز و کارها" فردا یکشنبه ۳۰ شهریور ماه با حضور وزیر نیرو در همدان و در آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور، آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول استان ایلام نیز با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه دو باب مخزن به حجم یک هزار متر مکعب، ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۸ کیلومتر خط انتقال احداث و اجرا شده است.

تیموری با بیان اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه آبرسانی در شهرستان چرداول یک هزار خانوار با جمعیت بالغ بر چهار و ۲۰۰ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ابراز امیدواری کرد: تعداد ۱۲۵ روستایی استان که قبلا به صورت سیار آبرسانی می شدند هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات طی ۲ سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و تمام روستاهای ایلام به اولین استان دارای آب قابل شرب تصفیه شده کشور خواهد بود.

۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار