حمایت از تولید راه باز شدن گره اقتصاد کشور؛
کارخانه تولید آب معدنی شهرستان چرداول دارای ظرفیت مناسبی برای تولید و توسعه استان ایلام است.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 19 September 2020
به گزارش تابناک ایلام؛ نامگذاری سال جهش تولید را در واقع می توان سرآغاز نگاه نوینی به مسئله تولید و اشتغال دانست و جهشی در این زمینه ایجاد کرد.
 
راهکار بازکردن گره اقتصاد کشور فقط توجه کردن به مسئله تولید و اتکا به توان داخل است و با شکوفا شدن استعدادها دیگر تحریم کشور بی معنی خواهد بود مانند صنعت دفاعی کشور که تحریم آن با وجود پیشرفت های صورت گرفته اثر خود را ازدست داده است.
 
در جاهایی هم که به توان داخلی اعتماد نشده است همانند صنعت خودرو کشور همچنان خودروهایی بی کیفیت تولید می شود که قیمت گزافی دارند، قطعا تولید چنین محصولی نتیجه عدم اعتماد به داخل است.
 
یکی از مناطقی در استان ایلام که جهش تولید در آن می تواند به اقتصاد کشور کمک کند شهرستان چرداول است.
 
شهرستان چرداول با دارا بودن طبیعتی چهار فصل یکی از شهرستان‌های مستعد استان درزمینه وجود فرصت‌های اشتغالزایی به شمار می‌رود که نقش زیادی در رونق اقتصادی و صادرات به استان‌های همجوار به ویژه کشور عراق دارد.
 
کارخانه تولید آب معدنی شهرستان چرداول با داشتن کیفیت مناسب برای مصرف داخل و صادرات به خارج از کشور می‌تواند نقش مهمی در افزایش اشتغال و توسعه استان ایلام در سال جهش تولید دارد.
 
علی توکلی مدیر عامل کارخانه تولید آب معدنی شهرستان چرداول گفت: یک حلقه چاه عمیق با حدود ۱۶۰ متر با توجه به شرایط منطقه برای تامین آب مورد نیاز کارخانه حفرشده است.
 
وی اظهار کرد: در این کارخانه ساعتی حدود ۶ هزار  بطری تولید می شود که توانایی لازم برای افزایش تولید نیز در صورت تامین شرایط مورد نیاز و بازار مصرف موجود هست.
 
توکلی بیان داشت: آب معدنی که در این کارخانه تولید می شود به صورت یک ونیم لیتر و نیم لیتری تهیه شده  که با توجه به آب و هوای شهرستان چرداول از کیفیت مناسبی برای صادرات و بازار های مصرف برخوردار است.
مدیر عامل کارخانه تولید آب معدنی شهرستان چرداول خاطرنشان کرد: همه محصولات این کارخانه در حال حاضر حتما تست کیفیت می شوند بعد روانه بازار می شوند همچنین در حال حاضر محصولات این کارخانه در کشور عراق و استان‌های همجوار به فروش می‌رسد اما این ظرفیت وجود دارد که محصولات این کارخانه به سایر کشورها  و کل کشور صادر گردد.
 
توکلی تصریح کرد: در حال حاظر بزرگترین مشکل این کارخانه سرمایه در گردش است که با توجه به افزایش نرخ ارز برای فعال نمودن خط تولید به سرمایه در گردش و حمایت مسئولین نیاز است.
 
اگر از تولید کنندگان داخلی حمایت لازم شور قطعا مشکلات اقتصادی مردم کمتر خواهد شد ، همچنین دیگر مسائلی مانند تحریم هیچ تاثیری در بازدارندگی  توسعه کشور نخواهد داشت. 
 
 
 
ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار