فرماندار سیروان:
فرماندار سیروان گفت: خیرین این شهرستان معادل ۱۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به مرکز بهداشتی و درمانی شهید فیاض بخش لومار اهدا کردند.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 19 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جواد رحیمی مقدم اظهار داشت: این تجهیزات شامل اکوسونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال، الکتروکاردیوگراف، الکتروشوک بای فازیک، ۲ عدد پالس اکسی متر، چهار دستگاه فشارسنج، دستگاه اکسیژن ساز، تب سنج دیجیتال و ویلچر است.

وی یادآور شد: این تجهیزات با رایزنی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی با ارز دولتی خریداری شده و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی خیرین هزینه شده است.

وی تاکید کرد: خیرین سیروانی در راستای کمک به مبارزان جبهه‌ سلامت به تجهیز درمانگاه شهرستان سیروان اقدام کردند.

فرماندار سیروان گفت: پیش از این نیز سیروانی های مقیم مرکز با مشارکت دیگر خیرین این شهرستان ۱۱ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی به مرکز بهداشتی و درمانی لومار کمک کردند.

رحیمی مقدم یادآور شد: این خیرین با تشکیل یک گروه، ایده‌ خرید تجهیزات برای این درمانگاه را دنبال کردند تا علاوه بر ارائه‌ خدمات پزشکی در لومار و تکمیل این زیرساخت، گامی در زمینه کاهش مراجعه بیماران این شهرستان به مناطق دیگر بردارند.

فرماندار سیروان گفت: این افراد با سرمایه‌گذاری خیرین سیروانی ساکن تهران، موفق به خرید یک دستگاه چند کاره شامل دستگاه دوقلوی الکتروکاردیوگراف شش کاناله، الکتروشوک و اکوسونوی پرتابل شدند.

رحیمی مقدم افزود: قیمت این دستگاه در بازار آزاد حدود ۶۵ هزار دلار یعنی معادل بیش از ۱۰ میلیارد ریال است که با ارتباطات ایجاد شده توسط اعضای جامعه‌ ایلامیان مرکز و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دستور برخورداری بیش از ۷۰ درصد تخفیف وزارتخانه و همچنین اختصاص ارز دولتی فراهم شد به همین دلیل حدود هفت میلیارد ریال کمتر از قیمت بازار آزاد از سوی خیرین هزینه شد.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار با ۶۵۰ کیلومترمربع مساحت و ۱۴ هزار و ۴۰۴ نفر جمعیت سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای ۶۵ روستا با چهار هزار خانوار معادل ۸۲ درصد جمعیت کل شهرستان است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار