مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: فرد فوت شده که به علت سقوط از ارتفاع در دره ویژ درون جان خود را از دست داده بود توسط تیم واکنش سریع و کوهستان جمعیت هلال احمر استان طی عملیات امدادی سخت و طاقت فرسا و با استفاده از تجهیزات نجات به بیرون دره انتقال و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 18 September 2020

به گزارش تابناک  ایلام؛ علی اصغر علی اکبری در این خصوص اظهار داشت:در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام(شماره 112) مبنی سقوط یک نفر در دره ویژ درون که به همراه گروهی از گردشگران غیر بومی به این دره ورود کرده بودند صبح روز پنج شنبه با روشن شدن هوا بلافاصله ۲ تیم واکنش سریع و تیم کوهستان از طریق بالگرد و ۴ تیم کوهستان دیگر از شهرستان ملکشاهی و مرکز استان به صورت زمینی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

علی اکبری بیان کرد:در این عملیات که از صبح دیروز آغاز شد نجاتگران هلال احمر پس از حضور در محل وقوع حادثه با استفاده از تجهیزات تخصصی کوهستان وبستنی کارگاه به داخل دره ورود پیدا کردند وبه جسد فرد فوت شده دست یافتتد.

وی ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در عملیاتی بسیار سخت و با استفاده از تجهیزات کوهستان جسد فرد فوت شده رادر ساعت یک وسی دقیقه بامداد جمعه بیست و هشتم شهریور از عمق حدودا ۲۰۰ متری به بالادست دره منتقل نمودند.

وی افزود: علی رغم کوهستانی بودن وشرایط سخت حاکم بر منطقه وصعب العبور بودن مسیرو تاریکی هوا این عملیات متوقف نشد و نجاتگران این جمعیت توانستند در ساعت ۳:۵٠ دقیقه صبح امروز جسد فرد مذکور را با استفاده از تجهیزات نجات از مسیر خروجی (کان گنبد) به بیرون دره منتقل و به مراجع ذیصلاح تحویل نمایند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار