مدیرکل بهزیستی استان ایلام ؛
مدیرکل بهزیستی استان ایلام از ساخت یک پایگاه اجتماعی و 2 مرکز مثبت زندگی در شهرستان هلیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 18 September 2020

به گزارش تابناک ایلام، زهرا همتی گفت: سازمان بهزیستی از قبل از تولد افراد تا بعد از فوت به آن‌ها خدمتگزاری می‌کند و دارای 4 معاونت تخصصی( معاونت پیشگیری، معاونت توان بخشی، معاونت اجتماعی و معاونت مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات غیر دولتی) است.

وی در خصوص معاونت پیشگیری سارمان بهزیستی، افزود: این معاونت امور مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کند و به نوعی کارهای درمان غیر دارویی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار خود دارد.

مدیر کل سارمان بهزیستی ادامه داد: دفتر پیشگیری از معلولیت که در حوزه معاونت پیشگیری است از معلول زایی به طریق غربالگری شنوایی از لحظه تولد، غربالگری بینایی از 3 تا 6 سال و بحث ژنتیک از طریق آزمایشات و مشاوره جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به معاونت توان بخشی تصریح کرد: این معاونت امور مربوط به معلولین را پیگیری می‌کند و 2 جامعه هدف دارد؛ معلولین کسانی هستند که به هر دلیلی دچار معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی شده‌‌اند.

هیچ معلول جسمی حرکتی نداریم

همتی ادامه داد: معلولینی که خانواده توان نگهداری از آن‌ها را ندارند در مرکز نگهداری می‌شوند؛ 6 مرکز شبانه روزی( 2 مرکز مربوط به سالمندان و 4 مرکز مربوط به بیماران روانی و معلولینی که مشکلات ذهنی دارند) و 15 مرکز روزانه که به آموزش معلولین می‌پردازند؛ وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل فرهنگ حاکم بر استان ایلام هیچ معلول جسمی حرکتی در این مراکز وجود ندارد و خانواده‌هایشان از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

همتی ادامه داد: حوزه معاونت اجتماعی دارای چندین دفتر مربوطه  است؛ دفتر زنان خودسرپرست ( زنانی که یا همسرانشان فوت شده‌اند یا طلاق گرفته‌اند یا بر طبق نظر کمیسیون پزشکی همسر توانایی اداره زندگی و کار را نداشته باشد) مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دفتر شیرخوارگاه و مهدکودک( 30 مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی) از دیگر دفاتر مربوط به حوزه معاونت اجتماعی است.

همتی ادامه داد: بالغ بر 6 هزار زن سرپرست خانوار و 38 هزار معلول( 21 هزار نفر مستمری بگیر و مابقی غیر مستمری بگیر) تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

فعالیت 650 موسسه

مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام، گفت: معاونت مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات غیر دولتی که بیش از 650 موسسه و مرکز به صورت خصوصی در این حوزه در حال فعالیت هستند.

وی به پرداخت تهسیلات در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: این تسهیلات بر اساس شرایط خاص و طی دو قسط پرداخت می‌شود؛ همچنین در بخش مسکن که تحت نظر معاونت مشارکت است مبالغی در حوزه مسکن با کمک خیرین و خود سازمان به منظور کمک و مشارکت در امر ساخت و ساز داده می‌شود.

همتی به اقدامات مربوط به شهرستان محروم هلیلان اشاره کرد و گفت: یک پایگاه خدمات اجتماعی و 2 مرکز مثبت زندگی در حال ساخت است./ع

 

 

 

فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار