امروز یک آشقتگی در تصمیم گیری را در سیستم آموزشی کشور و از سویی یک ناهماهنگی کاملا محرز را در بین ستاد کرونا ،مجموعه بهداشت ودرمان ودستگاه آموزش وپرورش شاهد هستیم .
کد خبر: ۹۰۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 18 September 2020

تابناک ایلام ::سوم شهریور جاری ،یعنی درست 12روز قبل از بازگشایی مدارس بر مبنای رسالت رسانه ای ودغدغه ای که در خصوص بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی داشتیم ،در راستای کاهش نگرانی های اولیاء دانش آموزان استان گفتگویی با مدیرکل آموزش وپرورش استان انجام دادیم .

رضا زینی وند مقدم در تشریح وضعیت بازگشایی مدارس در شرایط کرونا گفت :در سال تحصیلی جدید متناسب با وضعیت های سفید ،زرد وقرمز کرونا ،سه سناریو برای بازگشایی مدارس و آموزش اندیشیده شده است .

رضا زینی وند مقدم با تشریح سه سناریو برای وضعیت های متعدد کرونا در استان ایلام گفت :در صورتی که وضعیت کرونا در استان " قرمز "باشد ،آموزش در جاهای پرتراکم نظیر شهرها بر بستر فضای مجازی "شاد " و برنامه های تلویزیونی قرار خواهد گرفت .

ادامه گفتگو را اینجا بخوانید 

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نحوه فعالیت مدارس در شرایط کرونا را تشریح کرد

از قضا وزیر آموزش وپرورش هم یک هفته بعد در دهم شهریور همین سناریو را بازگو ودر گفتگو با ایرنا گفت :تصمیم بر آن است که بازگشایی مدارس به جز در مناطقی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرمز اعلام شده، به صورت حضوری باشد.

اما امروز ما یک آشفتگی در تصمیم گیری را در سیستم آموزشی کشور و از سویی یک ناهماهنگی کاملا محرز را در بین ستاد کرونا ،مجموعه بهداشت ودرمان ودستگاه آموزش وپرورش شاهد هستیم .

درجایی رییس جمهور کشور شعار می دهد که در تقابل نان وجان و آموزش وسلامت ،اولویت ما تامین جان وحفظ سلامت مردم است ،در جایی وزیر آموزش وپرورش می گوید سلامت دانش آموزان ومعلمین خط قرمز ماست ،اما امروز می بینیم هیچکدام از این افراد حتی به گفته های خودشان هم ایمان ندارند آن وقت انتظار دارند که یک دانش آموز ابتدایی یا متوسطه اول براساس پروتکل های آنان عمل کند!

نکته مهم اینجاست که اخیرا سامانه نمایش وضعیت کرونا در مناطق مختلف کشور اعلام کرده است که چهار شهرستان ایلام ،ایوان ،دره شهر و آبدانان در استان ایلام از حیث شیوع به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند . یعنی اینکه امروز آموزش وپرورش برای سلامت دانش آموزان باید به طرح خود جامه عمل بپوشاند و آموزش در این مناطق را  تماما به بستر فضای مجازی انتقال دهد.

امروز  شنیدیم که  مدیرکل آموزش وپرورش در جایی گفته اند چنین طرحی در خصوص آموزش غیر حضوری در وضعیت قرمز ابلاغ نشده است . الان مدیرکل آموزش وپرورش استان باید به ما توضیح بدهند که اگر چنین طرحی وجود ندارد پس بر چه مبنایی آموزش در وضعیت های سه گانه را تشریح کردند؟!

مگر غیر از این است که خودشان در گفتگو با این رسانه سیر تا پیاز نحوه آموزش در وضعیت های سه گانه را تشریح کردند و چند روز بعد در سیمای مرکز ایلام هم دقیقا همین موارد را تشریح کردند ؟! اگر واقعا ایشان حرف خودشان را قبول ندارند و برای آن ارزش قایل نیستند ،در مصاحبه ای عنوان کنند که حرف های گذشته در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در وضعیت های سه گانه بی ربط بوده است . اگر هم اینگونه نیست به طرحشان در وضعیت قرمز در 4شهرستان جامه عمل بپوشانند.

بی گمان در آینده مردم شیوه مدیریت ،موضعگیری و میزان پایبندی مدیران به سخنانشان را معیاری مهم برای سنجش ارزیابی عملکرد آنان قرار خواهند داد ،البته در دادگاه بزرگ افکار عمومی باید پاسخگوی تسامح وتساهل های بیش از حد تصور خود در قبال سلامت فرزندان مردم باشند.

 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار