رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از مجموع ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا تاکنون ۲۲۵ میلیارد ریال به واحدهای صنفی این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 16 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمد رحیمی، اظهار داشت: اکثر واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان مربوط به واحدهای صنفی است که در اوایل سال جاری(فروردین و اردیبهشت ماه) به اجبار تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی استان در این ایام دچار آسیب و خسارت مالی شدند، افزود: متاسفانه بخش عمده ای از این واحدها که باید در این ایام نسبت به ماه های قبل و بعد سال سود بیشتری می بردند دچار آسیب های مالی زیادی شدند و این روند کماکان ادامه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا و ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات یادآور شد: بر اساس آمار موجود تا کنون چهار هزار و ۱۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه موجود ثبت نام کرده اند.

محمد رحیمی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی استان پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این بخشودگی های سه ماهه اوایل سال جاری نیز شامل این واحدها شده است.

۵۱ درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت و معدن ایلام محقق شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ درصد اشتغالزایی در حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری این استان محقق شده است.

محمد رحیمی افزود: با وجود شرایط سخت کرونا و محدودیت های موجود علاوه بر تلاش در زمینه تثبیت اشتغال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برای ایجاد اشتغال جدید و عمل به تعهدات تاکنون موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: امسال در زمینه معدن سه پروانه جدید با اشتغال زایی ۲۰ نفر صادر شده و پیگیری برای فعال سازی معادن راکد نیز صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ادامه داد: همچنین در این مدت(ابتدای سال تاکنون)  ۸۶ فقره کارگاه تولید فرش با اشتغالزایی دو هزار و ۷۸۵ نفر صادر شده که پس از راستی آزمایی اشتغال یک هزار و ۹۰۰ نفر آنها فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع  پنج هزار و ۷۲ نفر اشتغال تعهد شده برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکنون برای دو هزار و ۲۲۹ نفر اشتغال در حوزه های مختلف این اداره کل فراهم شده است.

محمد رحیمی ابراز امیدواری کرد: با تلاش مجموعه این اداره کل در بخش های مختلف به ویژه اصناف و بازار و خدمات و همچنین فعال شدن واحدهای تولیدی اشتغال تعهد شده محقق شود

نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایلام تشدید می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: تمرکز ستاد تنظیم بازار استان بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها توسط برخی از صنوف است.

محمد رحیمی تاکید کرد: طبق قانون هرگونه افزایش قیمت بدون نظر کارگروه تنظیم بازار استان غیرقانونی بوده و با متخلفان بشدت برخورد می شود.

۳۴ واحد تولید ماسک در ایلام فعال است

رییس سازمان صمت ایلام با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای فصل پاییز و تولید ماسک در استان گفت: در کل کشور کمبود پارچه تولید ماسک وجود دارد چراکه فقط دو واحد تولیدی در سطح کشور و در استان های یزد و همدان تامین کننده پارچه واحدهای تولیدی ماسک در کشور هستند.

محمد رحیمی در خصوص تامین پارچه مورد نیاز و استاندارد بودن تولید ماسک در استان نیز افزود: واحدهای صنفی تولید کننده از طریق بسیج اصناف در سامانه ای ثبت شده و جهت تهیه مواد اولیه(پارچه‌مخصوص) به شرکت بافتینه در استان همدان معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول ۵۸۰ هزار متر مربع پارچه برای تولید تعداد ۹۰۰ هزار ماسک تهیه شد که با همکاری بسیج اصناف استان پیگیری های لازم برای تامین ۲ و نیم میلیون مترمربع پارچه مخصوص انجام شده و مشکل خاصی در خصوص تامین‌ماسک در استان نخواهیم داشت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار