مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۵ باب از مدارس حاشیه راه‌های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن سازی راه‌ها طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 15 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن‌ سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و پلیس راه استان بیان کرد و افزود: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، این تعداد مدارس در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده ، فاصله مدرسه از جاده ، تعداد دانش آموزان و میزان تردد های عرضی از جاده تعیین می شود.

دلخواه به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه های استان طی سال های گذشته ، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده های مختلف سنی دانش آموزان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می تواند از تصادفات جاده ای جلوگیری کند، افزود: امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح ایمن سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه می شود.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ح 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار