استاندار ایلام؛
استان دار ایلام دلایل کاهش جمعیت استان را متعدد شمرد و بیان کرد: در این میان یکی از پدیده‌های قابل تامل مهاجرت مردم استان به مرکز و دیگر شهرهای کشور است که باید علل و عوامل آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 14 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی با اشاره به روند کاهشی رشد جمعیت در استان افزود: این روند کاهش جمعیت در استان آسیب زا است چراکه ما برای توسعه نیازمند نیروی جوان و فعال در جامعه هستیم.

ویاظهار داشت: اگر شغل و درآمد و معیشت افراد تامین شود علاوه بر اینکه روند مهاجرت معکوس می‌شود وضعیت فرزند پروری در استان نیز افزایش می‌یابد، گفت: این می‌تواند عاملی بر متعادل کردن روند جمعیت در استان باشد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به دو مقوله فقر و غنا در بالا و پایین بردن پارامترهای جمعیتی اشاره کرد و افزود: معمولاً در خانواده‌های مرفه تمایل کمتری برای بچه داری است، این در حالی است که در خانواده‌های ضعیف تمایل برای فرزند پروری زیاد است اما در این طیف عامل بازدارنده چون بالا بودن هزینه‌ها نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر این مهم که راهبرد ما برای معکوس کردن مهاجرت بر سه گانه سرمایه گذاری، اشتعال زایی و توسعه تمرکز دارد، اظهار داشت: در این راستا ظرف سه سال گذشته با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده و قریب ۱۶ هزار اشتغال ایجاد شده است.

استاندار ایلام در ادامه از برنامه‌های استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت و تصریح کرد: در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز اعتبارات بسیار خوبی گذاشته‌ایم و در این حوزه تعداد سمن‌ها را ۱۰۰ درصد افزایش داده‌ایم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار