مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: نان تولیدی نانوایی‌های استان ایلام طبق بررسی‌های انجام گرفته بدون هرگونه مواد افزودنی آسیب‌زا و غیرمجاز است.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 14 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ کامران سلیمان پور اظهار داشت: نان های پخت شده در نانوایی های استان ایلام فاقد مواد افزودنی غیرمجاز چون جوش شیرین، بلانکیت و نشاسته است و آزمایش ها و نظارت های مکرر از واحدهای نانوایی سطح استان این موضوع را اثبات می کند.

وی تاکید کرد: نان های تولید شده در نانوایی های استان ایلام از سالم ترین نان های کشور است چرا که برای تانوایان سلامت مصرف کنندگان و نیز تعهد و وجدان کاری تولیدکنندگان نان اولویت دارد.

سلیمان پور یادآور شد: اما در مورد نان های تولیدی استان ایلام آنچه که حائز اهمیت است اینکه مشکل کیفیت و شکل نان ها نیز باید حل شود و آموزش نانوایان در زیبا شناختی نان و نیز و بروزرسانی تجهیزات واحدهای نانوایی در این زمینه بی تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی نان باید به سمت کیفی سازی پخت نان ها حرکت کنند، در خصوص هدر رفت نان هم توضیح داد: هرچند هدررفت نان نسبت به گذشته کاهش یافته اما هنوز هم مقدار هدررفت نان در استان قابل توجه است.

وی افزود: عدم کیفیت مطلوب نان، میزان خرید مازاد بر نیاز نان توسط مشتریان، قیمت پایین نان برای مشتری، شیوه های غلط نگهداری و حفظ نان، شرایط پخت نان در واحدهای نانوایی و تجهیزات فرسوده از جمله موارد دخیل در هدر رفت نان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: باید به طور مداوم نانوایان دوره های آموزشی شیوه های درست پخت نان و خمیرگیری را فرا بگیرند و در بین مصرف کنندگان هم فرهنگ خرید به اندازه و شیوه های نگهدای و مدیریت نان اشاعه شود تا هدررفت نان به حداقل کاهش یابد.

۷۰۰ واحد نانوایی در استان ایلام فعال است و نان های تافتون، لواش، بربری، سنگک، سمون و محلی از جمله نان های پخت شده در نانوایی های استان هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار