در حالی پرونده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته شد که یکی از چالشی ترین انتخابات های تاریخ حوزه انتخابیه دهلران بود. چرا که برخی افراد که وابستگی چندانی به دو کاندیدا راه یافته به دور دوم نداشتند با فضا سازی وتخریب  اشخاص حقیقی وحقوقی تلاش کردند تا  عرصه رقابت را به عرصه تخریب وتسویه حساب های شخصی بدل کنند. تا علاوه بر اختلافات قومی وقبیله ای به مزد پسا انتخابات خود برسند .
کد خبر: ۸۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 13 September 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور:: پرونده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران در حالی بسته شد که مردم این دوره بدون گرایش به قومیت در پای صندوق رای حاضر شدند وکاندیدا ی مورد نظر خود را انتخاب کردند.

دور دوم انتخابات یازدهیمن  دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران که قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود اما به بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد ومردم این حوزه انتخابیه در 21شهریور ماه با حضور در پای صندوق های رای بهزاد علیزاده را با ۳۱ هزار و۲۸۷ رای به عنوان نماینده خود در یازدهیمن  دوره مجلس شورای اسلامی راهی بهارستان کردند.

در حالی پرونده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته شد که یکی از چالشی ترین انتخابات های تاریخ حوزه انتخابیه دهلران بود. چرا که برخی افراد که وابستگی چندانی به دو کاندیدا راه یافته به دور دوم نداشتند با فضا سازی وتخریب  اشخاص حقیقی وحقوقی تلاش کردند تا  عرصه رقابت را به عرصه تخریب وتسویه حساب های شخصی بدل کنند. تا علاوه بر اختلافات قومی وقبیله ای به مزد پسا انتخابات خود برسند .

اماحضور مردم در پای صندوق رای و عکس ماندگار دو کاندیدای بعد از پایان انتخابات در درب ورودی فرمانداری آبدانان  پایانی بود برتمام  نقشه های شوم وتفرقه بر انگیز کسانی که می خواستند با نفاق در منطقه اختلاف افکنی کنند .

 متاسفانه برخی مزد بگیران وتخریب چیان با استفاده از فضای مجازی چنان دست به تخریب افراد حقیقی وحقوقی زدند که در تاریخ انتخابات حوزه جنوب بی سابقه بود .هرچند عده ایی از آنها خارج از حوزه انتخابیه وحتی خارج از استان ایلام بودندواین افراد نا آگاه به منطقه با نوشته های مغرضانه  وسراسر کذب خود در تلاش بودند تا فضای آرام انتخابات واز همه مهتر وحدت وهمدلی بین مردم حوزه انتخابیه را هدف قرار بدهند تا توانسته باشند به اهداف آینده خود برسند ولی وحدت وحضور آگاهانه اقشار مردم وبیانیه های وحدت بخش هر دو کاندیدا نشان از بینش وتجربه سیاسی واجتماعی آنها بود که نقشه تفرقه بر انگیز میرزابنویسان مزد بگیر نقش بر آب شود !

 آنچه که بسیار مهم وحائز اهمیت است پایان انتخابات نباید باعث مصونیت برای کسانی باشد که رقابت انتخابات را به سمت ساختار شكنی، بداخلاقی و تخریب پیش بردند وانتظار افکار عمومی از دستگاه قضا ، امنیتی و انتظامی این است تا به صورت ویژه به این موضوع ورود کند وکسانی که چهره واقعی خود را در پشت فضای مجازی پنهان کردند وبا ایجاد گروه ها وکانال های تلگرامی با هویت وبدون هویت جولان می دادند- برخورد کنند تا فضای  انتخابات های آینده کاملا سالم ومصون از این گونه تخریب ها وفضا سازی های باشد واین امر محقق نمی شود جز با برخورد قاطع وقانونی با هنجارشکنان که به زعم خود در پسا انتخابات حاشیه ای امن برای آنها ایجاد خواهد شد ودیگر کسی به انها کاری ندارد .

متاسفانه عدم نظارت وبرخورد با گردانندگان کانال های تلگرامی وبرخی خبرنگار نما ها که  فاقد سواد رسانه ای هستند در این دوره از انتخابات کاملا مشهود بود که مسئولان ارشاد اسلامی و دستگاه قضا  باید برای این آفت های فضای مجازی ورسانه ای که بیشتر دنبال کسب در آمد هستند چاره اندیشی کنند واجازه ندهند کانال های تلگرامی وبرخی خبرنگار نما ها حرفه شریف ورسالت خبرنگاران واقعی خدشه وارد کنند.

اما مهم تر پایان یافتن  ماراتن انتخابات مجلس یازدهم  در حوزه انتخابیه دهلران است ومردم با مشارکت ورای خود به دور از قومیت ونگاه قبیله ای در دور دوم انتخابات  ایفا ی نقش  کرده اند، وحالا نوبت خدمت و توجه به مطالبات حوزه انتخابیه از سوی منتخب مردم است که باید  با وفاق و همدلی برای رفع مسائل حوزه انتخابیه تلاش كند.

هرچند با شناختی که نگارنده از منتخب مردم دارد قطعا حول این محور همچون گذشته قدم بر خواهد برداشت واین امر  زمانی بیشتر نمود خواهد کرد که کرکره ستاد انتخاباتی خود را پسا انتخابات پائین کشیده واجازه اظهار نظر به هوادارن ولیدرهای تبلیغاتی که در کوران تبلیغات وی را همراهی کردند ندهند .چرا که در گذشته برخی همراهان ولیدرهای انتخاباتی کاندیداها  خود را قیم  منتخبین مردم معرفی می کرد وبا اظهار نظر و تهدید به دنبال اهداف شخصی خود   بهره برداری می کردند  .

بدون شک منتخب جدید مردم باید برای حل مشکلات و وحدت بیشتر، از ظرفیت های بزرگان متنفذین و معتمدین وبرای عمران وتوسعه حوزه انتخابیه از ظرفیت دانشگاهیان ودر عرصه مدیریت ازافراد توانمند وبرای اطلاع رسانی صحیح از ظرفیت رسانه های قانونی ودارای مجوز استفاده کند تا توانسته باشد اهداف وبرنامه های خود را برای حوزه انتخابیه عملیاتی کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار