رییس اتحادیه صنف نانوایان گفت: قیمت نان در این استان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است و این نرخ جدید از امروز شنبه ۲۲ شهریورماه در نانوایی‌ها اعمال می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 12 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ صادق پژوهان  اظهار داشت: افزایش قیمت برای نانوایان نیمه یارانه‌ای ۲۵ درصد و برای نانوایان یارانه‌ای بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: افزایش نرخ نان در واحدهای نانوایی استان ایلام بعد از ۲ سال صورت گرفته است و اسفند ۱۳۹۷ آخرین افزایش نرخ نان در استان اعمال شد در حالیکه تمام کشور سال گذشته افزایش قیمت داشتند.

پژوهان یادآور شد: ایلام آخرین استانی است که اقدام به افزایش نرخ نان شد در حالی که همه نقاط کشور پیش از این نرخ نان را افزایش داده‌اند.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه اینکه نرخ نان در استان ایلام بسیار پایین‌تر و کمتر از سایر استان‌های کشور است و در تمام نقاط کشور قیمت نان با استان ایلام تفاوت محسوس دارد.

وی با بیان اینکه نانوایان نسبت به نرخ اعلام شده قمیت نان معترض و ناراضی هستند، گفت: قیمت تمام شده نان در استان بیش از افزوده بهای اعلامی از سوی مسوولان است.

پژوهان اضافه کرد: هر واحد نانوایی دارای ۱۷ شاخص هزینه‌ای است که این آیتم‌ها در آنالیزهای صورت گرفته با توجه به قیمت آنها در مقایسه با نرخ تمام شده نان افزایش بها داشته‌اند.

وی افزود: خمیرمایه، آرد، نمک، اجاره بهای واحد نانوایی که هر ساله افزایش می‌یابد، هزینه حامل‌های انرژی ( آب، برق و گاز)، هزینه کارگران نانوایی و حق بیمه آنها از جمله این شاخص‌هاست که هزینه تمام شده نان را بالا برده است.

وی اظهار داشت: اما در مقایسه با هزینه تمام شده نان برای هر واحد نانوایی، این میزان افزایش بهای قیمت بسیار ناچیز و اندک است و همچنان واحدهای نانوایی متحمل هزینه‌های گزاف هستند.

رییس اتحادیه صنف نانوایان با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه مسوولان در این درصدهای تعین شده افزایش نان تجدید نظر کنند، تاکید کرد: برخی واحدهای نانوایی به علت ضررهای مالی از ادامه فعالیت بازمانده و تعطیل شده‌اند.

استان ایلام دارای ۷۰۰ واحد نانوایی است که در این واحدها نان‌هایی چون سنگک، لواش، تافتون، بربری، صمون و نان محلی تولید و به مصرف کنندگان عرضه می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار