معاون وزیر بهداشت از اخذ مجوز ۷ هزار استخدام جدید خبر داد و گفت: تلاش بر آن است که طی تا ۳ ماه آینده معوقات کارانه کارکنان را به صفر برسانیم.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 12 September 2020

 

 
                                                   صدور مجوز ۷ هزار استخدام جدید در وزارت بهداشت


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در نشست بررسی مشکلات کارکنان وزارت بهداشت که با حضور معاون پرستاری و جمعی از کارکنان نظام سلامت، رئیس و اعضای سازمان نظام پرستاری در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: استخدام ۳ هزار نفر از افرادی که در آزمون سال گذشته شرکت کرده بودند و نمرات آنها بعد از افراد پذیرفته شده بود، در دستور کار قرار گرفته و لیست این افراد استخراج و برای به‌کارگیری برای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است. مجوز استخدام ۷ هزار نفر دیگر نیز صادر شده که در خصوص نحوه توزیع آن در دانشگاه ها و اعلام جزییات آن، اطلاع رسانی خواهد شد.

تقوی‌نژاد همچنین درخصوص کارانه معوق پرسنل وزارت بهداشت اعلام کرد: با دانشگاه ها تفاهم نامه ای به امضا رسیده و تاکنون ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار آنها قرار گرفته است. یک سال پیش عقب ماندگی مبلغ کارانه همکاران ما در استانها، ۲۲ تا ۲۴ ماه بود، اما امروز خوشبختانه به کمتر از ۱۰ ماه رسیده است و امروز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده می شود که اوایل هفته آینده، حداقل ۳ ماه کارانه همکاران را پرداخت می کنیم و در تلاش هستیم تا پرداخت کارانه حتی الامکان به روز شود.

وی گفت: معوقات مطالبات دانشگاه ها از سازمان تامین اجتماعی، ۱۴ ماه بود و امروز به صفر رسیده و اگر دانشگاه های علوم پزشکی، صورتحساب تیرماه را به تامین اجتماعی ارسال کرده باشند، علی الحساب دریافت کرده اند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا کنون جلسات زیادی در خصوص تهیه دستورالعمل شهدای خدمت کادر بهداشتی و درمانی با مشارکت دستگاه های مختلف برگزار شده و در جلسه ای که روز یکشنبه با مسئولان سازمان امور استخدامی داشتیم، نواقص برطرف شد و به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می شود.

تقوی‌نژاد گفت: اصلاح نظام پرداخت در دستور کار ما قرار دارد و پرداخت در یک چارچوب ساده به صورت آزمایشی در ۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می شود، اما نیازمند بررسی های بیشتر است و قطعا طرح قاصدک را کنار خواهیم گذاشت.

به گفته معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، همچنین فوق العاده ویژه در ماه های آینده و تا قبل از پایان سال شامل حال نیروهای بهداشتی و درمانی می شود و به آنها پرداخت خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار