مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: تلاش برای مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ در حوزه استحفاظی ایلام ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 11 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛غلامرضا ابدالی اظهار داشت: در ارتفاعات تونل آزادی مشرف به شهر ایلام یک فقره آتش‌سوزی رخ داده است که نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و مردم در حال مهار آن هستند.

وی افزود: آتش‌سوزی هرچند هنوز به طور کامل مهار نشده اما تحت کنترل است و از گسترش و سرایت آن به دیگر اراضی منطقه جلوگیری شده است.

ابدالی یادآور شد: بی احتیاطی عامل انسانی و گردشگرانی که برای سپری کردن روز تعطیل خود به دامان طبیعت رفته‌اند، باعث بروز این آتش سوزی شد.

وی به گردشگران و کسانی که به دامان طبیعت می‌روند، توصیه کرد: از روشن کردن آتش در دل طبیعت تا حد امکان خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش از خاموش کردن آن هنگام بازگشت به منزل مطمئن شوند.

به گزارش ایرنا، میزان آتش‌سوزی‌های امسال در عرصه‌های طبیعی استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد کاهش داشته است.

استان ۲ میلیون هکتاری ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این مقدار ۱۴۳ هزار هکتار آن را مناطق تحت مدیریت محیط زیست تشکیل داده است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار