صرفنظر از صحت وسقم این موضوع ،ساختگی یا غیر ساختگی بودن آن ،لازم است چند نکته مدنظر مسئولین استان ،خصوصا ستاد انتخابات ودستگاه آموزش وپرورش استان قرار گیرد :
کد خبر: ۸۹۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 10 September 2020

تابناک ایلام ::تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه جنوبی استان ایلام کمتر از چند ساعت باقی نمانده است . از آنجاییکه براثر شیوع کرونا ،تبلیغات انتخابات این دوره بر بستر فضای مجازی ورسانه صورت گرفت ،بدلیل برخی سوء نظارت ها واز سویی رواج بی اخلاقی ،شاهد بروز رفتارهایی از جنس تخریب ،اهانت وافترا از سوی نزدیگان دو کاندیدای راه یافته به دور دوم این حوزه بودیم .

همه می دانند که بدلیل مشکلات حاد کشور در حوزه های گوناگون و کاهش شدید منابع در آمدی کشور ،امکان اینکه یک نماینده بتواند مسایل حوزه وظایف نمایندگی خود را به طور کامل عملیاتی نموده وبه وعده های داده شده به مردم جامه عمل بپوشاند وجود ندارد .پس این همه بی اخلاقی و زیرپاگذاشتن ارزش های انسانی برای راهیابی یک فرد به مجلس چه ارزشی می تواند داشته باشد؟  

لذا از برخی رفتارهای انتحاری از سوی طرفداران کاندیداهای انتخاباتی حوزه انتخابیه جنوب استان که به طرز عجیبی به مسایل وبگم بگم های خانوادگی ورود کرده وبی پروا اخلاق را قربانی مطامع باندی و خانوادگی نموده اند ،چنین استنباط می شود که انتخابات این دوره برای دو طیف حامی کاندیداها چیزی نزدیک به مرگ وزندگی قلمداد می شود .

به این معنا که با راهیابی هرکدام از آنان به مجلس ،بر تنها گزینه ای که می توانند تمرکز کرده و با توجه به ساختارهای معیوب مدیریتی وسازمانی در کشور وعدم رعایت اصل تفکیک قوا تنها در آن حوزه موفق عمل کنند ،حذف مدیران رقیب در مصادر مدیریتی است .از اینرو هرکدام از آنان تلاش دارند تا با بهره گیری از بدترین ابزار ممکن بتواند خود را مهلکه پیش رو ! نجات دهند .

بدنبال انتشار سلسله مطالب ،تصاویر وکلیپ های اهانت آمیز طرفداران دو کاندیدای حوزه انتخاباتی جنوب استان ،امروز شاهد انتشار کلیپی از یک دانش آموز در فضای مجازی بودیم . در این کلیپ دانش آموز پایه دوم یا سوم ابتدایی ابراز می داردکه معلمش دربین همکلاسی هایش مبادرت به توزیع لوزام التحریر نموده است ،اما چون من طرفدار " ک" هستم لوزام به من تحویل نشده است .

صرفنظر از صحت وسقم این موضوع ،ساختگی یا غیر ساختگی بودن آن ،لازم است چند نکته مدنظر مسئولین استان ،خصوصا ستاد انتخابات ودستگاه آموزش وپرورش استان قرار گیرد :

اول اینکه ،سازنده این کلیپ ،ضبط کننده ،معلم وانتشار دهنده آن باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که یک دانش آموز ابتدایی دارای حق رای نیست وطرفداری یا عدم طرفداری یک کودک خردسال هیچ تاثیری بر روند انتخابات نمی تواند داشته باشد و این عمل یکی از غیر اخلاقی ترین شیوه ها برای تبلیغات به حساب می آید.

دوم اینکه لازم است آموزش وپرورش استان از دو منظر این موضوع را مورد بررسی جدی قرار دهد ؛

1-اگر واقعا چنین اتفاقی درست بوده و معلم مدرسه بدون توجه به حساسیت های روحی وروانی یک دانش آموز واشتباه گرفتن فضای کلاس با ستاد تبلیغاتی با روح وروان یک کودک بازی نموده است ،باید آموزش وپرورش با چنین معلمی به شدیدترین نحوه ممکن برخورد قانونی به عمل آورده واز سویی منبع توزیع اقلام تحویلی به دانش آموزان را مشخص نمایند .

2-اگر چنین کلیپی ساختگی بوده وچنین اتفاقی در مدرسه به وقوع نپیوسته و از دانش آموز بهره برداری تبلیغاتی در راستای تخریب دیگر کاندیدای رقیب صورت گرفته است ،قطعا در کنار جرم تشویش اذهان عمومی وتخریب آگاهانه ،این رفتار می تواند مصداق  سوء استفاده از کودک تعبیر شود و دادستانی باید به این موضوع ورود نماید .

به هرتقدیر افکار عمومی در انتظار نتیجه بررسی این اتفاق از سوی آموزش وپرورش خواهد نشست .بدیهی است عبور از کنار این موضوع مهم می تواند آموزش وپرورش را بعنوان بخشی از پازل تخریب کاندیداها و استفاده ابزاری از مدرسه ودانش اموزان برای رقابت های انتخاباتی معرفی نماید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
سلام ابدانان نبوده بلکه روستای بیشه دراز دهلران بوده و کاملا هم صحت دارد منتهی چون مدیرکل آموزش و پرورش و معلم خاطی از یک طیف هستند میخوان یه جوری ماستمالیش کنند .
فرهنگی
|
Japan
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
باعث تاسف است هم برای آن معلم و هم برای مدیرکل، جناب زینی وند شما تحت هر شرایطی ۶ ماه بیشتر به پایان عمر مدیریت تان نمانده است دست از این کارها بردارید. وقتی شما توان ترمیم بدنه پوسیده اداری تان را ندارید بهتر است برگردید تهران پیش زن و بچه تان. مبادا مثل نماینده اسبق گرفتار بشید. مواظب باشید حواشی دارید اونم زیاد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
مدیرکل آموزش و پرورش با راهنمای چپ بر مسند ریاست نشست حالا با روشن کردن راهنمای راست قصد حفظش را دارد ولی زهی خیال باطل.
حامد
|
United States
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اتفاقا کسی که پیگیر بوده جناب مدیر کل بوده و خوشبختانه اون فرد خاطی معلوم شده و معلوم هم شده مربوط به کدام کاندیده .....لطفا دوستان توجیح نفرمایید رسیدن به قدرت به هر قیمتی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
زدن راهنما به چپ و گردش به راست از سوی مسندطلبان مدتهاست که تبدیل به روند شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار