مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیروان گفت: تولید انار در باغات شهرستان سیروان از یک هزار و ۵۰۰ تن قبل از سیلاب فروردین ماه سال گذشته به ۲۲۵ تن در سال جاری کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 10 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالدین فتاح زاده اظهار داشت: قبل از وقوع سیلاب سال گذشته مساحت باغات انار شهرستان سیروان ۱۰۰ هکتار بود که بعد از بروز سیلاب ۸۵ هکتار معادل ۸۵ درصد از کل باغات شهرستان به زیر آب رفت و خشک شد.

وی افزود: در هر دوره از بازدهی ۱۰ تا ۱۵ تن انار مرغوب از این باغات تولید و در فصل برداشت یک هزار و ۵۰۰ تن محصول انار توسط باغداران برداشت می شد که بعد از سیلاب این رقم به ۲۲۵ تن کاهش یافت.

فتاح زاده با بیان اینکه سیروان قطب تولید انار استان ایلام است، یادآور شد: عمده این باغات خشک شده در منطقه عرب رودبار قرار دارند که به زیر آب خروجی سد سیمره رفتند و قابلیت احیا ندارند.

وی اضافه کرد: این اراضی باغی بعد از سیلاب پارسال به تملک سد سیمره درآمد و  امکان احیا و بازسازی باغات توسط کشاورزان وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون شهرستان سیروان دارای ۱۵ هکتار باغ انار است که در نقاط مختلف شهرستان از جمله ظهیری، ورگچ، لومار و شوراب خان علی پراکنده اند.

فتاح زاده افزود: یک ایستگاه پمپاژ در شهرستان سیروان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از این پروژه آب سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان تامین می شود.

وی اظهار داشت: از این میزان اراضی ۷۰ درصد به باغات و ۳۰ درصد به زراعی اختصاص می یابد که سهم عمده ای از باغات، تولید ارقام انار خواهد بود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار