مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از برگزاری نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 09 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری گفت: نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در سال پایانی قرن در موضوعات کتابخانه، کتابدار، کتاب خوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسوولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی مانند: محافل ادبی، فضای مجازی و کتابخانه، توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی و... برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسوولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی و .. برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ادامه داد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل خبر، گزارش (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، سرمقاله و یادداشت، گفت‌وگو، مقاله، عکس( خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود و دارای ۲ بخش جنبی شامل اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی و همچنین اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی با ۱۱ موضوع محوری است.

وی بیان داشت: فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ انتشار فراخوان تا ۲۲ بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نهایی جشنواره نیز همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار