در جایی که صدای اعتراض مردم ،رسانه ها وفعالین شبکه های اجتماعی نتوانسته است بر خواب عمیق مسئولین وعدم درک درست واصولی آنان از شرایط حال حاضر وپیش روی مردم اثر بگذارد ،انتظاری فراتر از سکوت از نمایندگان استان در خصوص بازگشایی مدارس می رود .
کد خبر: ۸۹۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 07 September 2020

تابناک ایلام::چندروزیست موضوع بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی به بحث اول مردم استان و حتی کشور تبدیل شده است .در حالیکه از ویروس کرونا به عنوان  معضل اصلی کشور البته پس از سایر معضلات اقتصادی واجتماعی یاد می شود و مردم تلفات روزانه ناشی از ابتلای به این ویروس را نظاره می کنند ،اصرار مدیران کشور مبنی بر برگزاری حضوری کلاسها نگرانی والدین ودغدغه مندان سلامت مردم را برانگیخته است.

در استان ایلام نیز وضعیت اسفناک فضاهای آموزشی ،نبود امکانات بهداشتی مناسب و مهمتر از همه قرار گرفتن استان دروضعیت هشدار از حیث کروناباعث شده تا بازگشایی مدارس با انتقادات تند رسانه ها و فعالین شبکه های اجتماعی مواجهه شود ،اما تا بدین جای کار صدای اعتراض مردم ورسانه ها کمترین تغییری در نیت و هدف مسئولین آموزش وپرورش ایجاد نکرده است ،چرا که آنان بی ملاحظه ،فقط مجری طرح هایی هستند که از بیرون سیستم به آنها امر می شود .

در حالیکه در سایر استانها نمایندگان مردم بدرستی به مقوله آسیب های بازگشایی مدارس ورود کرده ،برخی از آنان حتی پای وزیر را به مجلس باز کرده وعده ای نیز در استانها با حضور در ستاد کرونا وشورای آموزش وپرورش استان های خود تاثیرات مثبتی را بر جای گذاشته اند ،اما در چنین شرایطی سکوت نمایندگان استان ایلام تعجب همگان را برانگیخته است .

در جایی که صدای اعتراض مردم ،رسانه ها  وفعالین شبکه های اجتماعی نتوانسته است بر خواب عمیق مسئولین وعدم درک درست واصولی آنان از شرایط حال حاضر وپیش روی مردم اثر بگذارد ،انتظاری فراتر از سکوت از نمایندگان استان در خصوص بازگشایی مدارس می رود .

مردم استان ما در چنین شرایطی بیش از گذشته به حضور ،همراهی ،موضعگیری نمایندگان واثر گذاری انان بر طرح هایی غیر اصولی نیاز دارند ،نمایندگان ایلام باید با احساس مسئولیت ودرک درست از وظایف وکالت مردم ،بعنوان صدای رسای آنان ،دغدغه های به حق موکلانشان رابه مسئولین انتقال دهند ودر مواردی نیز در مقابل تصمیمات یک سویه آنان ایستادگی کنند ،چرا که آنان نماینده مردمند ودر این جایگاه باید جانب موکلانشان را بگیرند!

اگر قرار باشد در وضعیت های حساس همچون شرایط فعلی که مردم نیاز دارند مسئولین صدایشان را بشنوند ،نمایندگان درلاک انفعال و بی تفاوتی رفته ،اما در شرایط عادی سرشان را از لاک بیرون آورده وبرای مسایل باندی وسیاسی رگ گردن متورم کرده و فریاد بکشند ،اینجا دیگر نباید به آنان نماینده مردم اطلاق کرد ،بلکه باید آنان را  "نمایندگان احزاب سیاسی ،وکیل الحکومه و ..." نام نهاد.

از اینرو انتظار می رود نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با درک درست واصولی از شرایط حال حاضر جامعه،مخاطرات پیش روی فرزندان آنان و از سوی تهدیدات ناشی از حضور دهها هزار نفری دانش آموزان درفضاهای غیر استاندارد با موضعگیری منطقی ومحکم ،در مقابل این روند تهدید زا ایستادگی کرده و از دغدغه های به حق مردم بکاهند 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
دیگه قرار نیست نماینده ها تو هر موضوعی دخالت کنن و اظهار نظر داشته باشن. یه زمانی نمایندگان استان تو عوض کردن معاون مدرسه هم نظر میدادن. به جای این حرفا کارای دیگه میشه کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار