معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام از کسب ۲۱۰ مقام کشوری، منطقه ای و استانی توسط دانشجویان این دانشگاه در دولت تدبیر و امید خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 07 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا شیرخانی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ جلسه کمیته حمایت از انجمن‌های علمی، ۲۰ جلسه کمیته حمایت از نشریات دانشجویی، ۲۰۱ اردوی تفریحی، زیارتی و علمی در دانشگاه ایلام برگزار شده است.

وی افزود: همچنین برگزاری ۷۷ جشن، ۱۵۰ کرسی آزاداندیشی، ۱۳۰ مسابقه مختلف، ۸۴ فعالیت‌ قرآنی، ۶۳ مورد پخش فیلم، برگزاری ۸۸ نمایشگاه، برگزاری ۷۴۲ کارگاه، ۱۶۶ سخنرانی، ۲۰۸ بزرگداشت‌ و ۱۸۸ مناسبت‌ مختلف در دانشگاه ایلام با محوریت دانشجویان انجام شده است.

شیرخانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه استفاده از ظرفیت‌های درونی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: ۲ هزار و ۹۴۶ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی نیز در سطح دانشگاه از ابتدای سال ۹۳ تا پایان ۹۸ در دانشگاه ایلام انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام تاکید کرد: از آنجا که محور این رویکرد انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط دانشجویان است، پویایی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی، کاهش هزینه‌ها و اتکا به استعدادهای درون دانشگاهی را بدنبال داشته است.

وی اضافه کرد: برگزاری بیش از ۱۴۰ جلسه شورای فرهنگی به عنوان مهمترین رکن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸، باعث ایجاد جنب و جوش بین کانون‌های فرهنگی و هنری، ایجاد انجمن‌های علمی دانشجویی جدید، ارائه یک مدل کشوری جهت بزرگداشت روز دانشجو، ایجاد یک روال جدید برای برگزاری اردوهای راهیان نور و ... از مهمترین اقدامات این معاونت در راستای سیاستگذاری و اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه ایلام می‌باشد.

شیرخانی افزود: دانشگاه ایلام بدلیل عملکرد خوب بعنوان دبیر منطقه پنج دانشگاه‌های کشور شامل دانشگاه‌های ایلام، رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، لرستان، کردستان و آیت‌الله بروجردی و ریاست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی انتخاب شده است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۴۰ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار