مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:
مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد این استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۹۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 06 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قنبر موسی نژاد در سفر خود به شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های توانمندسازی این نهاد برای خانواده‌های نیازمند، امسال هم ایجاد شغل برای مددجویان و نیازمندان برنامه اصلی این نهاد است.

وی افزود: به همین خاطر اعتبارات اشتغال زایی برای مددجویان و نیازمندان جویای شغل نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
موسی نژاد به برنامه این نهاد برای اشتغال مددجویان شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و گفت: امسال ۹.۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای این شهرستان اختصاص یافته که حدود ۳ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات سال گذشته این شهرستان است.

مدیرکل امداد ایلام تصریح کرد: هم اکنون ۸۰۰ طرح اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد در این شهرستان فعال بوده که از طریق این طرح‌ها هم برای خانواده‌های مددجویی مجری طرح و هم خانواده‌های دیگر شغل ایجاد شده است.

موسی نژاد تصریح کرد: طرح‌های اشتغال کمیته امداد علاوه بر اینکه از پایداری و دوام لازم برخوردار هستند در توسعه کارآفرینی و فرهنگ کار و تلاش بین خانواده‌های مددجو و دیگر اقشار مردم نقش مهمی دارند.

اشتغال نیازمندان و توسعه مشارکت‌های مردمی ۲ اولویت اصلی کمیته امداد استان

وی همچنین در دیدار با کارکنان امداد شهرستان ملکشاهی گفت: با توجه به کاهش منابع دولتی کمیته امداد باید تلاش کنیم از طریق افزایش مشارکت‌های مردمی کاهش منابع را با هدف خدمت بیشتر به مددجویان جبران کنیم که در این زمینه حوزه مشارکت‌های مردمی باید به دنبال استفاده از ظرفیت‌های ممکن در هر منطقه باشد.

موسی نژاد ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شهرستانهای استان ایلام ارتباط بسیار خوبی با نیکوکاران و خیرین خارج استان برقرار شده و کمک‌های بسیار خوبی از این طریق جذب می‌شود، دیگر شهرستانها نیز ارتباط با نیکوکاران خارج از استان را در برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های اشتغال زایی کمیته امداد افزایش تولید و درآمد و در نهایت توانمند سازی مددجویان باید هدف مهم و نهایی ما در کمیته امداد باشد افزود: با توجه به فعالیت کمسیون حمایت در ادارات کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان باید یکی از خروجی‌های این کمسیون باشد.

مدیر کل امداد استان ایلام تصریح کرد: سرعت بخشیدن در خدمت رسانی و کاهش انتظار برای دریافت خدمت و در عین حال دقت عمل در ارائه خدمت یکی از وظایف مهم امدادگران در خدمت رسانی به نیازمندان است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار