به بهانه سخنان علم الهدی ؛
روز گذشته اظهار نظر  آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های مکتوب روز جمعه مطرح شد که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت .اینکه چرا و بر اساس کدام استدلال عنوان می کند( این که شما بخواهید وسایل رسانه‌ای و دستیابی به فضای مجازی را در اقصی نقاط کشور، در روستاها و در دهات اجرا کنید، معلوم نیست به مصلحت باشد) را عنوان می کند.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 05 September 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور::  بیش از 6ماه از انتشار ویروس کرونا در کشور ما می گذرد و مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی ، اجتماعی امورات زندگی خود و کشور را با جان دل پیش می برند، به طوری که ویروس کرونا هم نتوانسته مانعی برای آنها شود. چون ناچار و ناگریزند تا مایحتاج زندگی خود وخانواده را در این شرایط سخت اقتصادی بعنوان دست آورد تصمیمات غلط مسئولان ،تامین کنند !

آنچه که در این مدت برای همه مردم بدتر از ویروس کرونا بود نسخه پیچی مسئولان پشت میزنشین از همه جا با خبر  که همه چیز را عادی جلوه دادن و شرایط اقتصادی را گل و بلبل نشان می دهند و برخی هم با رویای خیالی خود و حقوق چندده میلیونی شرایط اقتصادی کشور را بهتر از دیگر کشورها می دانند !

مسئولانی که از ترس ویروس کرونا ماه هاست  که در مجامع عمومی ظاهر نشدن و تنها در فضای ایزوله شده آن هم به صورت محدود و مختصر با گفتار درمانی و حرف های قشنگ امورات کشور را جلو می برند، فارغ از اینکه مردم در بد ترین شرایط اقتصادی واجتماعی در تکاپو برای بقا هستند !

پس  از ماه ها کشمکش بر سر برگزاری وعدم برگزاری کنکور سراسری بزرگترین رویداد علمی کشور، شاهد مواضع متعددی از سوی مسئولان مرتبط وغیر مرتبط بودیم ولی آنچه که اتفاق افتاد برگزاری این رویداد بزرگ علمی بنام کنکور در کشور بودیم که علی رغم مخالفت های فراوان، شاهد برگزاری این ماراتن علمی بودیم که درست یک روز پس از آن ،خودکشی یک جوان به خاطر استرس واضطراب ناشی ازآن به وقوع پیوست  وپرونده کنکورامسال  بسته شد !

 بعد از کنکور، شاهد  کشمکش های بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی و  گفتمان موافقان ومخالفان بازگشایی مدارس هستیم که در نهایت 15شهرویورماه، علی رغم اظهار نظر های لحظه ای مسئولان مرتبط شاهد بازگشایی مدارس در کشور بودیم که دانش آموزان به صورت حضوری ومسئولان به صورت غیر حضوری زنگ بازگشایی مدارس را به صدا درآوردند !

روز گذشته اظهار نظر  آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های مکتوب روز جمعه مطرح شد که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت .اینکه چرا و بر اساس کدام استدلال عنوان می کند( این که شما بخواهید وسایل رسانه‌ای و دستیابی به فضای مجازی را در اقصی نقاط کشور، در روستاها و در دهات اجرا کنید، معلوم نیست به مصلحت باشد) را عنوان می کند.

حال سوال ما از ایشان این است که چرا و براساس کدام معیار دینی وعلمی نگاه بالا به پایین دارید! مگر نه براساس آموزه های دین  همه انسانها  برابر هستند؟! چه خوب است که امام جمعه مشهد به این آیه شریفه توجه کند قرآن همه انسانها را از يك ريشه دانسته و برابر مي داند؛و هو الذي أنشأكم من نفس واحده؛اوست آن كسي كه شما را از يك نفس آفريده است. (آيه مباركه 98 سوره انعام) پس شما نمی توانید بخش عظیمی از جامعه آن هم آینده سازان مملکت که به قول شما در روستا ها ودهات ها زندگی می کنند را از داشتن وسایل ارتباط جمعی محروم کنید ونگاه بالا به پایئین داشته باشید !

اینکه عنوان می کنید (بردن تبلت و وسیله رسانه‌ای و لپ تاپ در یک روستای دوردست کشور و در اختیار بچه روستایی گذاشتن، یک بُعدش استفاده در آموزش و پرورش است، به همینجا تمام نمی‌شود، وارد شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مضری می‌شوند که متأسفانه در جامعه ما فضای مجازی مدیریت شده نیست، مدیریت نمی‌کنند و آنان که باید مدیریت کنند، انگیزه مدیریت ندارند.) اتفاقا محدود محصور ومحروم کردن باعث می شود که آنها در اولین فرصت که امکاتی همچون تبلت و... دسترسی پیدا کنند به سمت برنامه های مضر بروند واین را می توان در سایه مدیریت  محدود ، محصور ومحروم کردن بسیاری ازجوانان شهر نشین دید ،چرا که آنها در سنن 14 تا 15 سالگی در بوستان های شهر علنی مواد مخدر استعمال می کند واگر نبود محدودیت ها .. قطعا کمتر شاهد چنین رخداد های تلخ در جامعه بودیم !

آقای علم الهدای ! عنوان کردید ( در چنین وضعیتی که فضای مجازی مدیریت نمی‌شود، [وجود] اسباب و ابزار ورود به فضای مجازی حتی در اقصی نقاط کشور که با فرهنگ‌های بومی دینی انس گرفته‌اند، به ضرر اسلام، انقلاب و نظام است.) خود شما هم از طریق همین فضای مجازی بسیاری از امورات محوله خود را پیش می برید، اینکه مخالف توسعه فضای مجازی در اقصی نقاط کشور هستید،پس چطور می خواهید افراد ساکن در روستا ها ویا دهات ها با فرهنگ‌های بومی و دینی انس بگیرند !

در صحبت های شما به نکته مهمی اشاره شده است که (به جای گسترش اینترنت و خرید تبلت و لپتاپ برای روستایی ها، به صدا و سیما بودجه بدهید) سالهاست صدا وسیما علاوه برمیلیارد ها تومان  بودجه عمومی کشور از محل تبلیغات ثانیه به ثابنه کسب در آمد می کند ولی هنوز بسیار  از مناطق در کشور از داشتن برنامه صدا وسیما محروم هستند !

 آقای علم الهدی ! گفته اید ( به‌جای این که تبلت و لپ تاپ وارد کنیم و واردات کالای خارجی و بیگانه را در کشور توسعه دهیم و ابزار فساد را توسعه دهیم، بودجه‌ای در اختیار صداوسیما قرار دهید که در اسرع اوقات مسئله آنتن‌دهی را به تمام نقاط کشور و روستاها بیشتر کنند و در برنامه‌های آموزشی کامل عیاری که در صداوسیما اجرا می‌شود، فراگیری آموزش و پرورش در کشور تحقق پیدا کند، نه این که بیاییم وسایل تکنیکی تهیه کنیم آن هم با قیمت‌های گران، با واردات و مسئله ارز سنگین)به نکته های بسیار مهمی اشاره کردید، ولی امروز همه ما در دهکده جهانی در حال زیستن هستیم که نیازمند مبادلات کالایی واز طرفی صادارت و واردات هستیم.

حال این می خواهد صادرات زعفران مرغوب و خام کشور باشد که دیگر کشورها با برند خود بفروشند! یا خرید و واردات  چادر در راستای حجاب وعفاف که از باورهای دینی ما است .فرقی نمی کند، پس نمی شود برای ورود وخروج کالا های داخلی و خارجی مانع  ایجاد کرد، چرا که در این دهکده همه باید برای توسعه در ابعاد محتلف همچون زنجیز به هم متصل باشند.

 از برنامه های آموزش در صدا وسیما گفتید که هنوز تا رسیدن تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و دربحث آموزش و پروش هم تا زمانی که معلمین دغدغه معیشت داشته باشند، نمی توان در امر آموزش موفقیت چندانی کسب کرد ! واگر قرار است صادر کننده انقلاب به دیگر کشور ها باشیم، بدون شک نیازمند  وسایل تکنیکی هستیم ،چرا که سالهاست دشمنان قسم خورده نظام ما از برترین وسایل تکنیکی برای هجمه و تفرقه در جامعه ما استفاده می کنند ونیاز است ما هم در مقابل این هجمه ها جدید ترین وسایل تکنیکی را داشته باشیم !

 آقای علم الهدی عنوان کردید (به دستان بچه روستایی تبلتی بدهیم که یک بخش این تبلت درس آموزش و پرورش است، 10 برابر آنی که در این تبلت درس آموزش و پرورش دیده‌اند، به شبکه‌های اجتماعی، مراکز فساد و رسانه‌های خارجی نفوذ کنند و تمام بدآموزی‌هایی که این جوان و نوجوان ما را از باور اسلام و دین جدا می‌کند، در اختیار او بگذاریم )

 بدون شک اگر قرار باشد بچه روستایی برای ادامه تحصیل از تبلت استفاده کند باید خانواده ها آنها زحمت خرید وتهیه آن را بکشندنه شما ! به شبکه های اجتماعی اشاره کرید که دانش آموزان به مراکز فساد ورسانه های خارجی نفوذ کنند که به خوبی اشاره کردید ،ولی آنچه که فعلا برای همه محرز است افزایش فساد اقتصادی در سایه امن است که برای برخی آقا زاده ها  در کشور فراهم شده است تا امثال خاوری ها به راحتی راهی کانادا شوند .

آقای علم الهدی! عدم برخورد با مفسدین و دزدان در سایه امن قدرت و  ثروت باعث شده تا  باور مردم از دین واسلام ضعیف شود نه تبلت و لپتاپ ! ومهم دانستن حق همه مردم است، چه آنی که با ژن خوب شکل گرفته و چه آنی که در دهات زندگی می کند! چرا که همه در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم وباید برابر قانون ودین باهم برابر باشیم، نه اینکه یکی از سیری شکم شب  نمی خوابد ونه آنکه کسی از گرسنگی سر بر بالین بگذارد !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
درود بر نویسنده احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار