اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام با صدور اطلاعیه ای نحوه بازگشایی مدارس در شرایط کرونا را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 03 September 2020
اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام با صدور اطلاعیه ای نحوه بازگشایی مدارس در شرایط کرونا را اعلام کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام، متن اطلاعیه آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس به این شرح است:

به فضل خداوند منان ، مدارس استان ایلام همانند سایر مدارس در دیگر نقاط کشور روز شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ باتمهیدات اندیشیده شده برای  رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و براساس اعلام  وضعیت هرشهرستان توسط ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان  بازگشایی خواهند شد.

عمده ترین نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشت به شرح زیر می باشند:
1- بازگشایی مدارس در استان ایلام براساس اعلام ستاد ملی کرونا واستان به صورت حضوری و نیمه حضوری می باشد و حضور کلیه عوامل اجرایی هر مدرسه اعم از مدیران، معاونان، مدیرآموزگاران  الزامی است وحضوردبیران  ،هنر آموزان و آموزگاران براساس برنامه درسی هفتگی اعلام شده توسط مدیرمدرسه ورعایت حال افراد دارای بیماریهای زمینه ای یامشکوک به تاییدکمیسون پزشکی استان خواهدبود.

2- مدیران محترم مدارس حتما نسبت به ضدعفونی کلاس‌ها و راهرو‌ها و ...، همچنین در دسترس قرار‌دادن مایع دستشویی، ماسک وموادضدعفونی به تعداد ومقدارکافی و تعمیر و راه‌اندازی دست‌شویی‌ها و روشویی‌ها وایجاد بسترلازم برای رعایت فاصله اجتماعی اقدام عاجل نمایند.وروز پنجشنبه و جمعه همه موارد چک لیست اعلام شده برای بازگشایی مدارس رابه طور دقیق رصد وبررسی  و از انجام همه موارداطمینان کامل حاصل نمایند. باتوجه به هماهنگی به عمل امده درخصوص ضدعفونی و لوازم بهداشتی از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی،بسیج وسایر دستگاهها وخیرین عزیز با محوریت فرمانداران محترم ، بخشداران محترم ودهیاران محترم استفاده گردد.

3-کلیه عوامل اجرایی و همچنین دانش‌آموزان موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می باشند.

4- عوامل اجرایی مدرسه و معلمان گرامی باگروه بندی های انجام شده ازنزدیک شدن دانش آموزان به یکدیگر ، دست دادن و روبوسی کردن و استفاده از وسایل دیگران به صورت جدی مراقبت نمایند و با اموزش صحیح ، توصیه های ایمنی و بهداشتی ، تدابیری اتخاذ کنند  درهمه مراحل  و فرایندهای حضور دانش آموزان،  تراکم در راهروها،حیاط مدرسه، سرویسهای ایاب وذهاب و سرویس های بهداشتی به حداقل برسد. 

5- دانش‌آموزان حتما همه‌ی وسایل مورد نیاز خود را از جمله نوشت‌افزار شخصی، قمقمه آب، الکل یا ژل ضد عفونی و ماسک به همراه داشته باشند.

6- ضمن احترام به دغدغه ،نگرانی وتشخیص اولیای محترم،ازهمه بزرگواران انتظار همکاری، همراهی و اعتماد به برنامه ها وتدابیراتخاذ شده توسط خادمان خودشان در دستگاه تعلیم و تربیت را داریم.واز آنان درخواست می نماییم اولا درصورتی که فرزندشان دارای بیماریهای زمینه ای  یاخدایی نخواسته مشکوک به بیماری کروناهست حتما به مدرسه اطلاع دهند و بیشتر مراقبشان  باشند.دوماازتجمع در درب مدارس جدا خود داری نمایند ساعات خلوت تری فرزند خود رابه مدرسه منتقل نمایند

7- آموزش مجازی همانند سال تحصیلی گذشته در دستورکار قرار دارد، بنابراین اولیای دانش آموزان با نظارت دقیق وهوشمندانه مراقب تربیت وآموزش فرزندان در کلاس های برخط(آنلاین) باشند، هم چنین برنامه ریزی و هماهنگی  لازم در خصوص استفاده از شبکه های آموزش تلویزیونی بااعلام زمان های اموزش صورت پذیرد .

8- برنامه گروه بندی دانش آموزان، شیفت بندی روزهای هفته در مدارس و نحوه‌ و زمان حضور دانش‌آموزان برای آموزش حضوری در مدرسه وآموزش مجازی وتلویزیون  به صورت دقیق به اطلاع دانش آموزان و اولیای محترم  رسانده شود.

9-ملاک اصلی و اساسی و نحوه فعالیت مدارس بر اساس دستورالعمل بازگشایی مدارس و اعلام وضعیت شهرستانها توسط ستاد ملی کرونا و ستاد استانی باشد. هم چنین از ظرفیت شورای معلمان و شورای مدرسه با توجه به دستورالعمل مذکور استفاده شود.وبرای مدارس روستایی، عشایری و مدارس و کلاسهای با تعداد دانش آموز کم، که امکان رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی درهروضعیتی وجود داردخصوصامناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند با اختیار شورای مدرسه ونطارت دقیق آموزش وپرورش شهرستان ومنطقه کلاسها با رعایت پروتکلهای بهداشتی وفاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود.

10-استفاده از سامانه شبکه آموزش دانش آموزان( شاد) به عنوان رسمی ترین شبکه و بستر آموزش می باشد . (استفاده از سایر سامانه ها و نرم افزارهای معتبر و مجاز آموزشی در صورت نیاز می تواند به عنوان مکمل استفاده گردد .)

11- شروع به هنگام سال تحصیلی همراه با ایجاد امید و انگیزه در دانش آموزان و اولیاء محترم آنان ، حفظ امنیت و سلامت همکاران و دانش آموزان و ایجاد آرامش در خانواده ها از طریق ارتباط موثر و سازنده مدیران محترم واحد های آموزشی باهمه ذینفعان مورد انتظار می باشد.

دبیرخانه ستاد استانی پروژه مهر1399/1400 استان ایلام
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار