معاون وزارت صمت:
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایلام را جزو ۱۰ استان پیشگام کشور در تهیه سند آمایش سرزمین عنوان کرد و گفت: استان ایلام جزو ۱۰ استان پیش رو در تهیه سند آمایش سرزمینی است و این جای خوشحالی دارد.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 02 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر قبادیان  در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام که به ریاست قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام برگزار شد، کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۷ به ۶.۵ درصد را جای تقدیر دانست و گفت: این تغییر معنادار از جایگاه رتبه آخر به رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور جالب توجه است و اینجا بایست از همه عوامل و دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه ایلام را جزو ۱۰ استان پیشگام کشور در تهیه سند آمایش سرزمین عنوان کرد و گفت: استان ایلام جزو ۱۰ استان پیش رو در تهیه سند آمایش سرزمینی است و این جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ سند چشم‌انداز تاکنون شاهد افت و خیزهایی در اجرای آن بوده ایم و امروز در بحث داشتن سند آمایش و برنامه های آمایش بر اساس توانمندی های استان ها و مزیت هایی که در مباحث مختلف به ویژه اقتصادی قوت گرفته است می توان بر روی این سند کار کرد و شاخص ها را علمی تر کرد تا شاهد دستاوردهای خوب و مثبت بیشتری بشویم.

دکتر قبادیان با عنوان این مطلب که مباحث مربوط به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی لازمه تدوین شاخص های علمی است، اظهار داشت: در اینصورت می توان این شاخص ها را هم با داخل و هم با خارج کشور مقایسه کرد تا جایگاه ها مشخص شود و به تبع آن برنامه ریزی های بعدی را مطابق با نیازها شکل داد.

وی با اشاره به این مهم که در سالهای پایانی برنامه ششم هستیم گفت: در ادامه برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی پنج ساله هفتم را بایست در کشور تدوین و اجرایی کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از ۱۰ استان کشور در تدوین برنامه سند آمایش سرزمینی است، اظهار داشت: این سند می تواند مبنای درست علمی و مدیریتی در برنامه ریزی شود تا شاهد پیشرفت و ترقی هرچه بیشتر در این استان باشیم.

دکتر قبادیان با اشاره به اجرای طرح تاپ در کشور یادآور شد: این سامانه در راستای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ایجاد شده تا صنعت چالش‌های خود را در این سامانه مطرح کرده و دانشگاه در قالب رساله‌ها و تزهای دانشگاهی در مورد این چالش‌ها تحقیق کند و راه حل‌های فناورانه برای چالش‌های صنعت ارائه دهد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح تحول عظیمی در کشور اتفاق خواهد افتاد، اما اجرای آن مشروط به همکاری تمام بخش‌های کشور است.

وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۲ سال مطالعه انجام شده و الگوهای مورد استفاده در تمام کشورهای دنیا مورد بررسی قرار گرفته و تنها بخش که باقی مانده، اجرای مناسب آن است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار