مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از مجموع سه هزار و ۲۹۵ تعاونی های ثبت شده ۶۷۴ تعاونی زنان هستند که این تعاونی ها هم اکنون فرصت اشتغال بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را دارند.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 01 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: رشته هایی که تعاونی های استان در آن فعال هستند شامل کشاورزی، صنعت، خدمات، فرش دستباف، اعتبار، مسکن، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز تولیدکنندگان، تامین نیاز صنفی، تولیدی-توزیعی، معدن، حمل ونقل، سهام عدالت و عمرانی است.

وی یادآور شد: این تعاونی ها با عضویت ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر (با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت) تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی نزدیک به ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

وی افزود: ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را زنان تشکیل می دهند و از مجموع تعاونی های ثبت شده ۶۷۴ تعاونی زنان هستند که این تعاونی ها هم اکنون فرصت اشتغال بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را دارند.

شیرخانی یادآور شد: تعاونی و اتحادیه سهام عدالت به عنوان اولین تعاونی های نوع جدید با عضویت نزدیک به ۵۸۰ هزار نفر تشکیل شده اند که با تقسیم سود سهام در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن یکی از اهداف تشکیل این تعاونی ها خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: چهار تعاونی فراگیر ملی در سطح استان با عضویت ۷۰ درصدی سه دهک پایین درآمدی با هدف فقرزدایی از طریق ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت شغلی، بهبود وضع معیشتی یا تلفیقی از آنها با عضویت ۳۱۳ نفر و اشتغال بیش از ۶۰ نفر در استان تشکیل شده است.

شیرخانی افزود: ۸۵ تعاونی های مسکن مهر در سطح استان فعال هستند و واحدهای ساخته شده تحت نظارت این تعاونی ها هشت هزار و ۱۹۰ واحد است که از این تعداد پنج هزار و ۲۳۷ واحد تحویل متقاضیان شده و ۲ هزار و ۹۵۳واحد مسکونی نیز در دست ساخت است و متوسط درصد پیشرفت فیزیکی این واحدها ۸۹ درصد است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای سیاست های دولت وحمایت از مرزنشینان ۱۵ شرکت و یک اتحادیه تعاونی مرزنشین در شهرستان های مهران، دهلران، ملکشاهی و بخش مرکزی ایلام تشکیل شده است که از این تعداد به علت مشکلات متعدد، تنها هشت تعاونی فعال مشغول ارائه خدمت به اعضای خود هستند.

شیرخانی اضافه کرد: طی پنج سال گذشته با جذب سهمیه ارزی، ۹۶ هزار و ۳۶۸ هزار دلار کالا به کشور عراق صادرات داشته و منافع حاصله در بین سهامداران توزیع شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت بخش تعاون در استان تاکنون ۲ هزار و ۷۵ طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند که این طرح ها با اخذ بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توانسته اند ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: طی سال جاری ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی ها مصوب شده است که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند و از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۱۴ طرح تعاونی با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان و از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ۴۰ تعاونی به مبلغ پنج میلیارد تومان دریافت کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار