ستاد کرونای استان ایلام بخواند ؛
هرچند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در گفتگو با همین رسانه ،بازگشایی مدارس را به وضعیت شیوع کرونا و مطابق با وضعیتهای  اعلام شده از سوی ستاد کرونا در مناطق مختلف استان منوط کرده است ،اما همچنان این نگرانی وجود دارد که وضعیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونا با واقعیت های میدانی مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف استان منطبق نباشد وهمین موضوع دردسرهای جدی برای مردم وفرزندانشان به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۹۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 31 August 2020

تابناک ایلام::بررسی وضعیت کرونا در نقاط مختلف کشور وبه تبع آن استان ایلام نشان می دهدکه این وضعیت نه تنها به سمت بهبودی پیش نرفته بلکه به مراتب از ماههای اولیه شیوع این ویروس بدتر شده است .وضعیت آمارها در استان ایلام گویای این واقعیت است که برخلاف پیش بینی های صورت گرفته حتی دمای بالای روزهای  تابستان هم حریف این ویروس ریزنقش اما پر سر وصدا نشد .

براساس پیش بینی کارشناسان حوزه بهداشت وسلامت ،با توجه به بی توجهی جمعیت قابل توجه مردم به دستورالعمل های بهداشتی و ازسوی امکان بالای تشدید شیوع این ویروس،می توان فصل پاییز وزمستان را اوج بحران کرونا در کشور نام نهاد .

این در حالیست که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش وپرورش ،از نیمه ماه جاری نیز فعالیت آموزشی مدارس آغاز خواهد شد . از آنجاییکه مدارس پرتراکم ترین نقاط جمعیتی محسوب و از سویی نیز کنترل ونظارت دقیق بهداشتی بر رفتار بخش اعظم دانش آموزان امکانپذیرنیست ،لذا باید گفت آغازبازگشایی مدارس می تواند بر تشدید بحران کرونا در کشور اثر گذار باشد .

هرچند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در گفتگو با همین رسانه ،بازگشایی مدارس را به وضعیت شیوع کرونا و مطابق با وضعیتهای  اعلام شده از سوی ستاد کرونا در مناطق مختلف استان منوط کرده است ،اما همچنان این نگرانی وجود دارد که وضعیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونا با واقعیت های میدانی مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف استان منطبق نباشد وهمین موضوع دردسرهای جدی برای مردم وفرزندانشان به ارمغان آورد.

بیشتر بدانید

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نحوه فعالیت مدارس در شرایط کرونا را تشریح کرد

هرچند نمی توان بر تلاش های کادر بهداشتی ودرمانی استان در مقابله با کرونا ودرمان مبتلایان چشم بست ،اما حقیقتا به راحتی از کنار این موضوع مهم نیزنمی توان عبور کرد که ستاد کرونا و متولی اصلی این بخش یعنی دانشگاه علوم پزشکی نتوانسته است برنامه جامع علمی خاصی برای کنترل این ویروس در استان ارایه دهد .

بی شک ضدعفونی وشستشوی مرتب دستها ،استفاده از ماسک ورعایت فاصله گذاری اجتماعی بخشی از برنامه پیشگیری از شیوع کرونا به حساب می آید که اغلب مردم نیز بر آن آگاهی یافته اند ،اما این سوال مطرح است که باوجود این آگاهی بخشی چند درصد از مردم حاضر به رعایت آن هستند ؟!آیا به جز این سه دستور مهم پیشگیرانه تاکنون متولیان امر توانسته اند با طراحی برنامه ای جامع وکامل بتوانند عملا در مسیر کاهش پیشگیری این ویروس وتبدیل محسوس وضعیت ها گام بردارند؟!

واقعیت امر این است با وجود اینکه کرونا از اسفندماه سال گذشته فعالیت آموزشی مدارس را به تعطیلی کشانیده وبخش قابل توجه تراکم جمیعتی یعنی ازدحام دانش آموزی از بستر اجتماع حذف شده است، اما شیوع این ویروس  نه تنها کاهش نیافته بلکه همچنان روند صعودی خود رامی پیماید .

از اینرو باید شفاف وصریح بگوییم که بازگشایی مدارس و تقسیم بندی های صورت گفته در خصوص آغاز فعالیت مدارس براساس وضعیت شیوع کرونا، به دلیل نادرست وغیر اصولی بودن وضعیت های اعلامی از سوی دستگاه متولی می تواند استان را به سمت یک بحران غیر قابل کنترل سوق دهد .

ستاد کرونا استان ایلام باید بداند که بازگشایی مدارس وبی توجهی به واقعیت های میدانی شیوع کرونا ،یعنی سوق دادن فرزندان مردم به سمت قربانگاه ،یعنی حرکت به سمت بحرانی نمودن جامعه ،باید پذیرفت که قرار گرفتن این حجم از جمعیت حتی برای یک روز هم سرشار از مخاطرات جبران ناپذیری برای خانواده ها خواهد بود .

اینک که آموزش وپرورش توانسته است با ایجاد یک سیستم قوی مجازی ،آموزش را بر بستر فضای مجازی قرار دهد ،بهترین ،منطقی ترین واصولی ترین راه برای ممانعت از شکل گیری یک بحران بزرگ در سلامت مردم ،آغاز فعالیت مدارس به صورت کامل بر بستر فضای مجازی است .

ستاد کرونا باید مراقب باشد به خاطر نمایش موفقیت خود و دستکاری عامدانه آمارها و اعلام غیر واقعی وضعیت ها ،فرزندان مردم  را به سمت کشتارگاهی که این ویروس ایجاد کرده سوق ندهند. باید عاقلانه تصمیم بگیرند ،همانگونه که برای سلامت مردم ،حتی معنویت در اولویت دوم قرار گرفت ،هیچ حرجی بر آنان نخواهد بود که به خاطر حفظ سلامت فرزندان مردم یکسال آموزش آنها تعطیل شود .

بنابراین ستاد کرونا اگر می خواهد در آینده نه چندان دوری به خاطر شکل گیری یک بحران خودساخته مورد مواخذه قرار نگیرند ،به اموزش وپرورش اعلام کنند که آموزش فعلا بر بستر فضای مجازی استمرار داشته باشد .به یقین چنانچه در آینده نزدیکی فرجی حاصل شد و این ویروس از جامعه رخت بر بست، فرصت برای جبران کاستی های آموزشی زیاد است ،اما جان از دست رفته فرزندان مردم قابل بازگشت نیست .این راهم بدانید که سلامت وجان جگر گوشه های مردم عرصه آزمون وخطا نخواهد بود .بزودی در مطالب بعدی در این باره بیشتر خواهیم نوشت .

بیشتر بخوانید 

وضعیت مدارس ایلام به شرایط کرونا بستگی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار