مدیرعامل شرکت آبفای ایلام:
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام، گفت: خط انتقال آب سد ایلام به ملکشاهی با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 31 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله تیموری مدیرعامل شرکت آبفای ایلام، گفت: خط انتقال آب سد ایلام به ملکشاهی با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: تاکنون 280 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و برای اتمام این طرح بزرگ آبرسانی، حدود 600 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام، ادامه داد: این طرح شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و 24/5 کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه، آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب، تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است در تلاش است که هر چه سریع‌تر، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار