رییس دانشگاه علوم پزشکی:
 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در طول یک ماه گذشته آمار بیماران کرونای استان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است اما این روند کاهشی بسیار کند است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 26 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: وضعیت کلی استان از نظر بیماری کرونا در مقایسه با سایر استان ها مانند استان های خوزستان و کرمانشاه که تا حدودی روند بیماری کاهش داشته است از نظر رشد میزان ابتلا و فوتی بدتر نیست.

وی عملکرد مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان را مثبت و امیدبخش ارزیابی کرد و افزود: مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان در طول این ماه ها وظایف خود را به خوبی ایفا کرده و از هیچ تلاشی در راه مقابله با کرونا دریغ نکردند.

دکتر کریمیان یادآور شد: بیماری کرونا ثابت کرد مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با وجود کمبودها از نظر ساختاری بسیار قوی و توانمند است و در مواجهه با هر بیماری همه گیر آمادگی لازم را جهت پیشگیری و درمان دارد.

وی در خصوص دورکاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در حیطه اداری با همه افراد در خصوص زمانبندی حضور کارکنان موافقت بعمل آمده است، اما در خصوص پرستاران و پزشکان که در بخش های کرونایی هستند سعی شده که بیشترین همکاری صورت گیرد.

وی در خصوص مدت زمان استعلاجی کارمندانی که به کرونا مبتلا شدند، اظهار داشت: با توجه پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت به استثنای افرادی که دارای علائم بودند همه افراد مبتلا پس از دو هفته بستری یا قرنطینه باید به محل کار خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه در یک مقطع زمانی تعداد زیادی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان به کرونا مبتلا شدند، گفت: بر اساس تشخیص پزشک به افراد مبتلا به کرونا علاوه بر ۱۴ روز که مصوب شده است در صورت نیاز یک هفته دیگر نیز استراحت داده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به بازگشایی دانشگاه ها و برگزاری آموزش حضوری یا مجازی اشاره کرد و افزود: در این خصوص تاکنون تصمیم قطعی گرفته نشده است و در رشته هایی مانند پرستاری و دندانپزشکی امکان برگزاری کلاس ها بصورت آنلاین وجود ندارد.

دکتر کریمیان یادآور شد: با توجه به عملی بودن واحدهای این رشته ها کلاس ها الزاما باید با حضور دانشجو برگزار شود.

وی همچنین در خصوص کلاس های آنلاین دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: رشته هایی که واحدهای عملی ندارند و نیاز به حضور دانشجو در کلاس نیست در صورت تداوم و استمرار کرونا تا چند ماه آینده همچنان بصورت آنلاین برگزار می شوند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار