مديرعامل شركت آب و فاضلاب ايلام تشریح کرد؛
مديرعامل شركت آب و فاضلاب ايلام گفت: در هفته دولت ۱۰ پروژه در مناطق مختلف استان با اعتباري حدود 14 میلیارد تومان كلنگ زني خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 25 August 2020
به گزارش تابناک ایلام؛ نوااله تیموری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان بیش از ۳۴ پروژه فعال در شهر‌ها و روستا‌های استان در دست اجرا دارد و در هفته دولت ۱۰ پروژه جدید نیز کلنگ زنی خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اهم این پروژه‌ها را شامل احداث ۴ باب مخزن بتنی به حجم ۵۷۰ متر مکعب، اجرای ۲۹ کیلومتر خط انتقال، ۲۳.۸اجرای کیلومتر شبکه توزیع آب، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی ۶ دهنه چشمه برشمرد و اظهار امیدواری نمود: طرح‌های یاد شده براساس برنامه زمان بندی شده به اتمام برسند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود با بهره برداری از این پروژه‌ها در موعد مقرر، شاهد ارایه خدمات مطلوب به هم استانی عزیز باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: ۲۱۰ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند که ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی با توجه به جمعیت ۱۶۹ هزار نفری روستاییان ۱۶۷ هزار نفر از این جمعیت تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند که از این لحاظ استان ایلام جایگاه اول را در سطح کشوری دارد.
 
وی به وضعیت شبکه فاضلاب شهری و روستایی استان اشاره کرد افزود: بیش از ۸۲ هزار انشعاب فاضلاب در سطح استان وجود دارد که از این میزان بیش از ۵۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به شاخص بهره مندی روستاییان از آب سالم بیان داشت: هم اکنون بیش از ۱۳۶ هزار روستایی استان یعنی ۸۰ درصد ازاین جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارهستند.

تیموری شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری که ۷۵ درصد است قرار دارد و لذا شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اینک به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

وی به حوزه اعتبارات اشاره نمود افزود: ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی جهت تامین آب شرب در استان اعتبار هزینه شده است و در حوزه شهر نیز ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه گردید که این نشان از فعالیت یک گارگاه شبانه روزی با توجه به ارائه خدمات لحظه‌ای به مشترکین است.

تمیوری یاد آور شد: در سال ۹۸ با حضور وزیر نیرو آبرسانی به ۹۱ روستای استان در شهرستان‌های ایوان، ایلام، دره‌شهر، دهلران، چرداول، سیروان و مهران با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان انجام گرفت که در نوع خود یک انقلاب عظیم در بحث آبرسانی درسطح استان می‌باشد.

وی افزود: ۳۰ روستایی دیگر استان عملیات آبرسانی آن‌ها به اتمام رسیده که در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران  در آذر ماه سال جاری با حضور وزیر محترم نیرو این طرح نیز افتتاح می شوند.

تیموری بیان داشت : در چند سال گذشته تعداد ۱۲۵ روستا در استان ایلام با تانکر آبرسانی شده که اکنون به ۲۲ روستا رسیده و در سال‌های آینده به صفر خواهد رسیدکه این نشان از عزم و جدیت دولت برای خدمت رسانی به روستاییان استان است.
 
وی به ضریب جذب اعتبارات در استان اشاره کرد افزود: آبفای استان تقریبا دو برابر سیار استان‌ها کشور در جذب اعتبارات موفق بوده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فالاب استان ایلام یادآور شد: در این استان طی چند سال گذشته خوشبختانه شاهد مهاجرت معکوس حدود ۳۰هزار نفر از شهر به روستا بود ایم که این به معنای توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش اقتصادی است.

وی افزود: سالانه حدود ۳۰۰ طرح تولیدی توسط آب و فاضلاب استان ایلام تامین آب می‌گردد که می‌توان گفت آبفای استان سالانه غیر مستقیم در راستای اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ نفر دخیل می‌باشد.

تیموری با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تا کنون به بیش از ۲۰۰ روستا در استان آبرسانی شده است، گفت: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با هدف گذاری ۲ ساله و تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، روستا‌های باقی مانده را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
 
وی افزود: خوشبختانه پارامتر‌های کیفی آب استان بیش از ۹۸ درصد است که این امر مرهون تلاش‌ها و تعاملات خوبی است که بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان ایلام شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.
 
وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستا‌های اطراف وجود نخواهد داشت.
 
تیموری  یادآور شد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا‌های اطراف خواهد شد.

وی با اشاره به  بهره برداری از فاز اول طرح آب شیرین کن شهرستان ملکشاهی به صورت آزمایشی افزود : این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

تیموری افزود:  پیشرفت فیزیکی این پروژه  ۷۵ درصد است  که در صورت تخصیص اعتبارات  طی سه ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی  در خصوص اجرای پروژه‌های فاضلاب روستایی در استان عنوان داشت : در حال حاضر ۲ پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستایی در شهر شباب شهرستان چرداول با ۴۰ درصد و روستای ارمو شهرستان دره شهر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

تیموری به وضعیت شبکه فاضلاب شهری و روستایی استان اشاره کرد افزود: بیش از ۸۲ هزار انشعاب فاضلاب در سطح استان وجود دارد که از این میزان بیش از ۵۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران، دره شهر و مهران فعال است و کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان‌های ملکشاهی و آبدانان نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن‌ها در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام نیز افزود: عملیات اجرایی این پروژه با ظرفیت ۴۷ هزار مترمکعب ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تیموری با بیان اینکه در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، افزود: در صورت تامین اعتبار این پروژه با اعتبار ۴۲۰ ریال تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد./م


بیش از 34 پروژه فعال آبفا در شهرها و روستاهای استان/ مدول دوم تصفیه‌خانه ایلام با تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در حال ساخت و اجرا است /55 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار