در گفتگو با تابناک ایلام:
برهمین اساس به منظور روشن شدن وضعیت و تعیین تکلیف بازگشایی مدارس بر اساس شرایط کرونا ،به سراغ مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام رفتیم تا سناریوهای پیش رو برای بازگشایی مدارس را از زبان ایشان در اختیار مخاطبین قرار دهیم .
کد خبر: ۸۹۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 24 August 2020

تابناک ایلام ::واقعیت این است که شیوع ویروس کرونا تمامی حوزه های متعدد را تحت شعاع قرار داده و حتی بخش های متعدد را به تعطیلی کشانیده است.یکی از بخش هایی که بدلیل تراکم نیروی انسانی بیشتر از سایر بخش ها از شیوع این ویروس متاثر شد ، آموزش وپرورش وآموزش عالی بود .

اینک که تعطیلات تابستانی آخرین ماه خود را سپری می کند و جامعه نیز همچنان با چالش های کرونا دست وپنجه نرم می کند این نگرانی در بین اولیاء دانش آموزان ودانشجویان وجود دارد که بالاخره تکلیف آموزش چه خواهد شد ؟! اولیاء باید چکار کنند ؟ آیا مدارس به روال بازگشایی خواهند شد یا براساس وضعیت کرونا برنامه ریزی خواهد شد؟اینها مجموعه سوالاتی است که ذهن مدیران را درگیر کرده است .

برهمین اساس به منظور روشن شدن وضعیت و تعیین تکلیف بازگشایی مدارس بر اساس شرایط کرونا ،به سراغ مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام رفتیم تا سناریوهای پیش رو برای بازگشایی مدارس را از زبان ایشان در اختیار مخاطبین قرار دهیم .

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس استان ایلام اظهار داشت : در سال تحصیلی جدید متناسب با وضعیت های سفید ،زرد وقرمز کرونا ،سه سناریو برای بازگشایی مدارس و آموزش اندیشیده شده است .

رضا زینی وند مقدم با تشریح سه سناریو برای وضعیت های متعدد کرونا در استان ایلام گفت :در صورتی که وضعیت کرونا در استان " قرمز "باشد ،آموزش در جاهای پرتراکم نظیر شهرها بر بستر فضای مجازی "شاد " و برنامه های تلویزیونی قرار خواهد گرفت .

وی ادامه داد : در وضعیت " زرد" برنامه آموزش بصورت نیمه حضوری پیگیری خواهد شد به این معنا که دانش آموزان دو روز در هفته در مدارس حضور فیزیکی خواهند داشت و در مابقی ایام هفته آموزش از طریق شبکه شاد وتلویزیون پیگیری می شود .

زینی وند مقدم افزوذ : در وضعیت سفید نیز آموزش براساس برنامه مصوب سالیانه و همچون سالهای گذشته اجرایی می شود ،اما در عین حال دراین شرایط برنامه آموزش مجازی نیز مکمل آموزش حضوری خواهد بود .

مدیرکل آموزش وپرورش استان در تشریح سناریوهای پیش رو برای آموزش وپرورش تصریح کرد : در مواردی که وضعیت کرونا در استان تغییر نمود ،برنامه ها نیز براساس سناریوهای تعریف شده متناسب با وضعیت های ایجاد شده تغییر خواهند کرد .

وی در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای برنامه های آموزشی در وضعیت های پیش رو گفت : برنامه ریزی برای وضعیت های پیش رو در اختیار مدارس خواهد بود .به مدیران وشورای مدارس اختیار داده شده تا در خصوص اینکه کدام دروس بر بستر فضای مجازی وکدام دروس بصورت حضوری اجرا شود تصمیم گیری نمایند .

وی بیان داشت :به منظور اجرای بهتر پروتکل ها و فاصله اجتماعی درراستای تامین سلامت دانش آموزان ،تصمیم گیری گروه بندی کلاس ها در وضعیت زرد در اختیار مدیران وشورای مدارس گذاشته شده است .

زینی وند مقدم با تشریح وضعیت آموزش در مدارس روستایی وعشایری خاطرنشان کرد : آموزش در مدارس عشایری وروستایی با تراکم زیر 25نفر بصورت حضوری خواهد بود و مدیران این مدارس می توانند در هر وضعیتی کلاس ها را با رعایت فاصله اجتماعی وپروتکل های بهداشتی اجرا نمایند .

وی درپایان خاطر نشان کرد که برنامه تدوینی و دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری کلاس های آموزشی بزودی از طریق شبکه استانی ورسانه ها به اطلاع مردم شریف خواهد رسید .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار