امام جمعه چرداول؛
امام جمعه چرداول گفت: فصل الخطاب اجرای برنامه های محرم، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دستورالعمل های ستاد مرکزی کرونا است.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 23 August 2020

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام احمد امرایی افزود: با رعایت کامل و تمام موارد و پروتکل های بهداشتی برنامه های محرم، باشکوه و عظمت همیشگی برگزار می شود و در این راستا  تمام هیات های مذهبی باید به بخشنامه های ستاد مرکزی کرونا  تمکین و عمل کنند تا سلامتی مردم در کنار شور حسینی تضمین شود.

وی اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان کمرنگ کردن محرم و قیام عاشوراست ولی باید بدانند قیام امام حسین(ع) احیای دین اسلام است و اگر محرم و عاشورا نبود امروز اثری از اسلام و حتی انقلاب اسلامی نبود

وی تاکید کرد: دشمن از تمامی ابزارها و رسانه های جمعی برای ایجاد ترس و واهمه و یاس در بین مردم استفاده می کنند ولی مطمئن باشند مردم ولایتمدار ایران از آرمان های انقلاب که قیام عاشورا نماد آن است، دست نخواهند کشید.

حجت الاسلام امرایی به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: ایستادگی کشور و ملت ایران در برابر ظلم و گستاخی استکبار همین فرهنگ ایثار و شهادتی است که از قیام عاشورا یاد گرفته ایم و بر اساس همین فرهنگ و مکتب عاشورا، دسیسه های دشمنان در موضوع تحریم و شکست جمهوری اسلامی همچون چهار دهه گذشته نقش برآب خواهد شد و رسوایی بزرگی را برای آنان در بر خواهد داشت.

امام جمعه چرداول یادآور شد: شیوع کرونا شرایط خاص و ویژه ای را در برنامه های محرم بوجود آورده است و در طول دهه اول محرم همه ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی ضمن مشخص شدن وظایفشان در طول مراسمات، وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند تا ضمن برگزاری برنامه های مذهبی از شیوع کرونا نیز جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: هیات های مذهبی تمامی موارد و پروتکل های بهداشتی را برای مردم تا قبل از آغاز دهه اول محرم تبیین و تشریح کنند و با کمک نهادهای فرهنگی و خیرین اقلام بهداشتی بویژه ماسک را در اختیار عزاداران قرار دهند و از مردم و عاشقان اهل بیت(س) می خواهیم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار چرداول نیز در این جلسه گفت: برنامه های محرم با تمکین به دستورالعمل های ستاد کرونای ملی که بعنوان قانون مورد تایید و تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است، برگزار می شود.

الیاس فتاحی خاطر نشان کرد: دستورالعمل ستاد مرکزی کرونا در اختیار تمام هیات های مذهبی قرار گرفته است و هیات ها موظف هستند مراسمات را بر اساس همین بخشنامه ها اجرا کنند تا ضمن بهره مندی ازفیوضات شب های محرم سلامت مردم نیز به خطر نیافتد.

دادستان چرداول نیز در این جلسه گفت: همراهی و همدلی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی ضامن سلامتی و قطع زنجیره کرونا می شود.

پرویز بیگی یدآور شد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود و همه مردم ضمن رعایت باید به هم نوعان خود که از ماسک استفاده نمی کنند تذکر دهند تا جامعه ای سالم و عاری از کرونا داشته باشیم.

بیگی یادآور شد: هرگونه مراسم و تجمعاتی که باعث انتقال کرونا شود ممنوع است و با مسببین این تجمعات برابر مقررات برخورد قضایی صورت خواهد گرفت و از مردم می خواهیم که یارو یاور مسئولان درمبارزه با کرونا باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار