مدیرکل بیناد مسکن استان ایلام خبر داد ؛
مدیرکل بیناد مسکن استان ایلام گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از سه هزارو 500 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای آسیب دیده استان به بهره برداری رسیده و 11 هزارو 700 واحد نیز تعمیرات اساسی در آنها اجرا شده است.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳ 23 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حبیب اله محبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از سه هزارو 500 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای آسیب دیده استان به بهره برداری رسیده و 11 هزارو 700 واحد نیز تعمیرات اساسی در آنها انجام شده است.

 وی یادآور شد :به این تعداد واحد 176 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و 67 میلیارد تومان  تسهیلات بلاعوض از طریق بانک های عامل استان پرداخت شده است .

مدیرکل بیناد مسکن استان ایلام افزود: تمرکز فعالیت های این بنیاد حمایت از مناطق محروم استان در حوزه های مختلف روستایی و شهرهای آسیب دیده می باشد و هدف و ماموریت آن، بازسازی و نوسازی مناطق محروم و بافت‌های فرسوده  روستایی است.

وی به بخش مسکن شهری در سال گذشته و امسال اشاره کرد و بیان  داشت: از دو هزار و 681 واحدی که از طریق وزارت راه و شهرسازی که به بنیاد مسکن ایلام به عنوان کارگزار واگذار شده است، برای یک هزار و 413 مورد تشکیل پرونده و تائیدیه درسامانه مربوطه اتخاذ شده  و تاکنون برای 660 مورد افتتاح حساب انجام و 272 واحد نیز سهم آورده متقاضی به حساب واریز شده و مابقی در حال پالایش می باشندکه در مجموع چهار هزارو 948 مورد دیگر سیر بررسی  پرونده آنها در حال انجام است .

وی با بیان اینکه در مجموع 607 روستا در استان وجود دارد که تعداد 384 روستای آن بالای 20 خانوار هستند، تصریح کرد: در بیش از 380 روستای استان طرح هادی اجرا و یا در حال اجرا می باشد که این طرح  شامل جدول گذاری ، اصلاح معابر ، شن ریزی ،بیس و آسفالت ، زیباسازی، مبلمان روستایی ، سنگ فرش معابر ،سیابند ، دیوارهای حائل حفاظتی ، دایک حفاظتی و ایمن سازی محیط روستا است.

محبی بیان داشت : از پارسال تاکنون بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار برای 274 روستا در قالب تهیه و اجرای طرح هادی هزینه شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از 14 هزار متر طول جدولگذاری و ایجاد فضای سبز ، نه هزار و 500 متر طول کانال سنگی با دهنه های متفاوت شامل سیلبند مرکزی روستاهایی که در سیل اخیر به آنها خسارت وارد شده بود به طور 100 درصد تکمیل شده است  .

مدیرکا بنیاد مسکن استان ایلام  با بیان اینکه در این مدت 816 متر طول پل با دهنه های متفاوت در سطح روستاهای استان ایجاد شده است افزود: علاوه بر این 400 هزار متر مربع شن ریزی و اصلاح معابر انجام و بیش از 200 هزار متر مربع آسفالت در سطح 40 روستای استان اجرا  و 12 هزارو 500 متر مربع سنگ فرش معابر و پیاده رو سازی نیز به اتمام رسیده است.

 محبی افزود: دایک حفاظتی در 5 روستای استان شامل دم رود و شوره در بخش ماژین ،ارمو دره شهر ،گدمه و میان قلعه در چرداول که عمدا در سیل سال گذشته به آنها خسارت وارد شده بود توسط این بنیاد به صورت 100 درصد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از صدور یک هزار جلد سند رایگان اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفربا همکاری ثبت و اسناد شهرستان ها خبر داد و گفت:صدور بیش از 300 مورد پروانه دامی ، تولیدی و خدماتی خارج از محدوده شهرها و روستاهای دارای دهیاری انجام شده است.

وی  از صدور پروانه رایگان برای دو هزارو 159 واحد حادثه دیده در مناطق روستایی و شهری خبر داد و تصریح کرد: در طول سال گذشته دو روستای چم شیر سیروان و مولاب آبدانان جابجا و تمام امکانات برای آنها فراهم و چهار روستای دیگر به موردی مشکلات آنها برطرف شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام به برنامه های سال جاری اشاره کرد و گفت: در صورت ابلاغ اعتبار بیش از دو هزار تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سطح روستاهای استان پرداخت می شود و علاوه بر این مبلغ 48 میلیارد ریال نیز به اقشار کم درآمد روستایی پرداخت  می گردد.

وی بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی،آسفالت،جدول گذاری،سنگ فرش، میدان سازی و همچنین ایجاد فضای سبز برای روستاهای استان را اقدامی در جهت پایداری زیر ساخت‌های روستایی و ماندگاری روستائیان در روستا و پرهیز از مهاجرت،عنوان کرد./م

بهره برداری بیش از  3500 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای آسیب دیده استان / صدور یک هزار جلد سند رایگان اماکن روستایی و شهری در استان ایلامبهره برداری بیش از  3500 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای آسیب دیده استان / صدور یک هزار جلد سند رایگان اماکن روستایی و شهری در استان ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار