مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه هم اینک ۲۷ خانه هلال روستایی در سطح این استان وجود دارد، گفت: همزمان با هفته دولت ۱۸ خانه هلال جدید در مناطق روستایی این استان افتتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 20 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام، علی اصغر علی اکبری افزود: تقویت و توسعه خانه های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب ها و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه می شود.

وی یادآور شد: هدف اصلی از توسعه خانه های هلال، برگزاری دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش به اعضای خانه های هلال موجب می شود سطح آگاهی‌جامعه روستایی و مناطق مختلف استان در برابر مخاطرات تقویت و از طرفی وجود نیروهای آموزش دیده و متخصص در زمان بروز حادثه موجب افزایش سرعت امدادرسانی می شود.

به گفته علی اکبری، در خانه‌های هلال روستایی کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان(۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۸سال)، جوانان( ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۶ سال) برگزار می شود.

وی همچنین به وضعیت انبارهای امدادی این جمعیت در استان اشاره کرد و اضافه کرد: برابر قانون ۱۶ قلم امدادی به میزان 2 درصد جمعیت استان در این انبارها نگهداری می شوند.

وی به وضعیت پایگاه های امداد و نجات جاده ای این جمعیت اشاره و تاکید کرد: ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت در محورهای مواصلاتی استان به صورت ۲۴ ساعته شبانه روزی فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با ذکر اینکه شماره ۱۱۲ پل ارتباطی مردم با هلال احمر است، یادآور شد: مردم هم برای دریافت اطلاعات امدادی و هم برای درخواست امدادرسانی می توانند با این شماره تماس بگیرند.

وی گفت: هر گروه از مردم، کارمند و تشکل ها در صورت اعلام آمادگی کلاس های آموزش امداد و کمک های اولیه توسط این جمعیت برای آنها برگزار خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار