معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام؛
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام یکی دیگر از مشکلات خانواده‌ها در استان ایلام را بالا بودن رشد طلاق در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک دانست و افزود: بیشترین طلاق در بین زوجین ایلامی در همان ۵ سال اول زندگی است و این آمار از سال ۹۳ تا کنون افزایش نشان می‌دهد و در سند ارتقاء وضعیت زنان در جامعه هم به این مسئله توجه داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۸۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 20 August 2020

به گزارش تابناک ایلام، محمد نوزادی ارتقای وضعیت زنان را جزء اولویت‌های این دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: مشاورین در حوزه بانوان در دستگاه اجرایی بر اجرای این سند در دستگاه متبوع خود نظارت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: سند ارتقای وضعیت زنان استان چالش‌های موجود در حوزه زنان را در خود جای داده است و دستگاه‌های اجرایی با اجرای این سند می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها موثر باشند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده در استان ایلام بالاست، افزود: یکی از مشکلات امروز تعریفی است که ما از اشتغال داریم درحالیکه نگاه به اشتغال در دنیا متفاوت است و در اینجا اشتغال خانگی و مولد در حوزه زنان مورد بحث ما است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام تصریح کرد: در استان زنان در اقدام به خودکشی رتبه بالاتری دارند در حالی که مردان در اقدام به خودکشی منجر به فوت آمار بیشتری را ثبت کردند.

وی یکی دیگر از مشکلات خانواده‌ها در استان ایلام را بالا بودن رشد طلاق در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک دانست و افزود: بیشترین طلاق در بین زوجین ایلامی در همان ۵ سال اول زندگی است و این آمار از سال ۹۳ تا کنون افزایش نشان می‌دهد و در سند ارتقاء وضعیت زنان در جامعه هم به این مسئله توجه داشته‌ایم.

نوذری افزایش میانگین سن ازدواج در استان را نیز از دیگر مشکلات خانواده‌ها در استان دانست و گفت: با توجه به بافت قومی و قبیله‌ای که در ایلام وجود دارد سن ازدواج در بین زنان و مردان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: مشاور بانوان در دستگاه‌های اجرایی باید نظارت کافی بر فعالیت‌های اجتماعی بانوان در دستگاه اجرایی خود داشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار