فرماندار شهرستان دهلران:
فرماندار شهرستان دهلران از کاهش 40 درصدی خسارت ناشی از گوگرد به وسایل الکترونیکی از طریق عملیات اجرایی پروژه ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 19 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ چشمه‌های گوگردی آبگرم دهلران که در کوهپایه‌های شمالی این شهر قرار گرفته‌اند داری خاصیت درمانی و  گوگردی است؛ همه ساله از نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر و از چشمه‌های آبگرم دهلران بازدید می‌کنند.

این چشمه‌های گوگردی علی‌رغم خاصیت درمانی، دارای معضلات زیست محیطی از جمله سولفاته شدن وسایل و تجهیزات الکترونیکی به خاطر گازهای گوگردی متصاعد شده از این چشمه‌ها است که همواره خسارت‌های مالی را برای شهروندان دهلرانی به بار آورده است.

اردیبهشت ماه امسال بود که با حضور معاون عمرانی و برنامه ریزی استاندار ایلام کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران بر زمین زده شد؛ تا پس از سال‌ها جامه‌ی عمل به اصلی‌ترین مطالبه مردم دهلران پوشانده شود.

اثرات مخرب چشمه‌های گوگردی

مجید عسگری فرماندار شهرستان دهلران در خصوص عملیات اجرایی این پروژه، گفت: چشمه‌های گوگردی دهلران که یکی از پدیده‌های طبیعی و نادر به شمار می‌روند سالیان سال مردم با اثرات مخرب این چشمه‌های گوگردی زندگی می‌کنند.

وی افزود: این چشمه‌ها علاوه بر تهدید سلامت مردم از بعد اقتصادی نیز تاثیرات منفی زیادی بر زندگی مردم از جمله تخریب وسایل الکترونیکی و سرمایشی مردم، ادوات اداری و سیستم‌های بیمارستانی گذاشته است. 

فرماندار دهلران با اشاره به اینکه چشمه‌های گوگردی سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به اقتصاد و معیشت مردم وارد می‌کنند، گفت: با توجه به حساسیت این پروژه، در سال گذشته پروژه توسط دستگاه اجرایی کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی آن به اتمام رسید که بر مبنای مطالعات پروژه در دو فاز تعریف شد.

انتقال آبگرم با لوله به خارج از شهر

وی ادامه داد: درفاز نخست پروژه، انتقال آبگرم از طریق خط انتقال ۶/۴ کیلومتری با لوله به خارج از شهر هدایت می‌شوند و در فاز دوم که پالایش از مبدا است در انتهای فاز نخست عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه برای اجرای فاز نخست مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است،  اضافه کرد: در حال حاضر احداث سازه‌ها و حفاری کانال به طول یک کیلومتر در حال انجام است.

 وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت فاز اول به بهره برداری برسد که با اجرای فاز اول این پروژه شاهد کاهش ۴۰ درصدی خسارات ناشی از گازهای گوگردی به وسایل الکترونیکی شهروندان باشیم./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار