شفاف تر اینکه بعدم بهره گیری از مدیر توانمند در حوزه محرومیت زدایی به عنوام مانعی جدی در مسیر محرومیت زدایی هلیلان ظهور وبروز نموده و یقینا پروسه محرومیت زدایی به انحراف کشانیده خواهد شد ،اینکه از همین ابتدابه ساکن با انتساب مدیر غیر متخصص وبی  بهره از چارچوب های مدیریت تحول خواه، مسیرها به حاشیه آفرینی و منفعت طلبی فامیلی وباندی ختم شود باید گفت که تمامی طرح های محرومیت زدایی با وجود اتلاف اعتبارات به نتیجه دلخواه منتج نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ 17 August 2020

تابناک ایلام::هر گاه از محرومیت ،فقر و عدم توسعه یافتگی استان ایلام یاد می کنیم ،ناخودآگاه اذهان به سمت منطقه ای پرواز می کند که تمامی جلوه های محرومیت را یکجا با خود همراه دارد. منطقه ای به نام "هلیلان و زردلان " که رفع محرومیت با تمام ابعاد آن آرزوی دیرینه هر ایلامی و هلیلانی بوده است.

سالهاست که مردمان این دیار تنها راه زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره منطقه مظلوم و فراموش شده اشان را در استقلال جغرافیایی و انتزاع از شهرستان چرداول جستجو می کردند ،اینک که گام اول این آرزو با حمایت و همراهی مسئولین ،نخبگان و نمایندگان محقق شده است ،تکمیل این پروسه نیازمند اهتمام ویژه مسئولین ،برنامه ریزی دقیق ومنطقی ومهمتر از همه مدیریت اصولی و هدفمند ابزار و بسترهای محرومیت زدایی در این جغرافیای پر ظرفیت اما مغفول مانده است.

حال که با پیگیری نخبگان و حمایت استاندار ،تشکیل قرارگاه رفع محرومیت هلیلان با محوریت بنیاد مستضعفان بستر را برای تحقق آمال دیرینه مردمان این دیار فراهم نموده است ،می طلبد که مسئولین در برنامه ریزی و استقرار سازوکارها برای تحقق محرومیت زدایی از رخسار هلیلان، قدری منطقی تر ومعقول تر به چیدمان ابزارهای موثر همچون مدیریت امور تمرکز نمایند .

این روزها بنیاد مستضعفان عزم خود را جزم نموده تا با تزریق اعتبارات ویژه گامها را برای توسعه ورفع محرومیت هلیلان بلند تر بردارد اما به یقین بی توجهی به ریز نکات مهم وموثر که می تواند در مسیر به ثمر نشستن اهداف توسعه ای اخلال جدی ایجاد وقطار محرومیت زدایی را از ریل خارج نماید ،این موضوع اساسی نباید در دایره تصمیم گیری ها وبرنامه ریزی های دستگاههای مسئول خارج بماند.

بدون شک مدیریت درست واصولی ،حرکت به سوی هدف یعنی ؛محرومیت زدایی هلیلان را تسریع می بخشد واز سویی نیز سوء مدیریت باعث خواهد شد تا برنامه ها در همان نقطه صفر باقی مانده وطرح ها را به ناکامی بکشاند .از اینرو لازم است استاندار محترم به عنوان فرمانده این قرارگاه ،با تمرکز بر مدیریت اصولی محرومیت زدایی، به نحوی به پیشبرد امور تمرکز نمایند که تیرها بر هدف واقعی بنشینند.

شفاف تر اینکه عدم بهره گیری از مدیر توانمند در حوزه محرومیت زدایی به عنوان مانعی جدی در مسیر محرومیت زدایی هلیلان ظهور وبروز کرده و یقینا پروسه محرومیت زدایی به انحراف خواهد کشانید ،اینکه از همین ابتدابه ساکن با انتساب مدیر غیر متخصص وبی  بهره از چارچوب های مدیریت تحول خواه، مسیرها به حاشیه آفرینی و منفعت طلبی فامیلی وباندی ختم شود باید گفت که تمامی طرح های محرومیت زدایی با وجود اتلاف اعتبارات، به نتیجه دلخواه منتج نخواهد شد.

لذا انتظار جدی از استاندار ایلام و دستگاههای مسئول تجدید نظر فوری در واگذاری سکان مدیریت تحول و محرومیت زدایی هلیلان به اهل فن وخبره در مدیریت تحول خواه خواهد بود ،موضوع مهمی که می تواند اهداف توسعه ورفع فقر ازچهره این دیار مظلوم را سرعت ببخشد.به قول صائب تبریزی "چون گذارد خشت اول بر زمین معمار کج /گر رساند بر فلک، باشد همان دیوار کج!

 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار