رییس پلیس راه ایلام گفت: ۹۰ کیلومتر از جاده های ارتباطی این استان با شانه سازی و حذف برخی نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 16 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: طبیعت کوهستانی استان ایلام بویژه در شهرستان های شمالی زمینه را برای بروز سوانح رانندگی افزایش داده ولی در سال های اخیر تلاش شده با بهسازی راه های ارتباطی و حذف نقاط حادثه خیز امنیت تردد در این جاده ها ارتقا یابد.

وی افزود: ایمن سازی و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز تقاطع کارزان ، صالح آباد ، امامزاده سید حسن (ع) و تقاطع شرکت آذر مهران طی یک سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

ریس پلیس راه ایلام با اشاره به اینکه پل های مسیر آبدانان - مورموری تعریض و در مسیرهای بدره به دره شهر و دره شهر به پل دختر نیز جاده تعریض شده است، یادآور شد: تعریض مسیر ایلام به اسلام آباد در محدوده روستای ساکیان نیز اجرایی شده است.

سرهنگ همتی زاده از ایمن سازی حدود ۹۰ کیلومتر از جاده های ارتباطی این استان خبر داد و تاکید کرد: با اجرای ۲۵۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در شهرستان های مختلف ضمن ارتقا کیفیت رانندگی خطر بروز برخی سوانح نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به اجرای سه کیلومتر گاردریل و حفاظ فلزی در محدوده پل های استان گفت: نقش حفاظ های جاده ای بویژه در مناطق کوهستانی برای جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره ها هنگام بروز حوادث رانندگی بسیار تعیین کننده است.

رییس پلیس راه ایلام اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ تابلو علائم راهنمایی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح جاده های ارتباطی استان نصب شده است.

همتی زاده تمرکز پلیس را بر محورهای حادثه خیز و جلوگیری از بروز تخلف های حادثه ساز عنوان کرد و گفت: ۳۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در طرح تابستانه پلیس راه مشغول نظارت بر نحوه تردد در جاده های ارتباطی این استان هستند.

وی یادآور شد: سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ نیز برای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد و شهروندان می توانند هرگونه تخلفی را از این طریق اطلاع رسانی کنند تا با خاطیان برخورد قانونی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار