مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام؛
با بیان اینکه ایلام یکی از استان‌های پرمصرف آب در کشور است، افزود: متوسط سرانه مصرف آب هر خانوار در شبانه روز در این استان ۱۶.۷ مترمکعب است که از میانگین کشوری با ۱۵.۳ متر مکعب بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 16 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، اظهار داشت: میانگین افزایش مصرف آب در استان بیش از ۳۰ درصد است که طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری یافته و انتظار داریم شهروندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام میزان مصرف آب شرب در استان را(شهری و روستایی) بیشتر از متوسط کشوری دانست و یادآور شد: سرانه استاندارد مصرف آب به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر است که این میزان در ایلام به ۲۶۸ لیتر افزایش پیدا کرده است.

تیموری با اشاره به قیمت پایین فروش آب در استان گفت: قیمت فروش آب در استان ایلام در بخش خانگی به ازای هر متر مکعب آب ۲۰ هزار ریال است در صورتی که قیمت تمام شده آن برای هر متر مکعب هشت هزار ریال است.

وی با اشاره به عدم رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکان در این استان یادآور شد: با توجه به توپوگرافی خاص و کوهستانی بدون استان آب ایلام گران ترین آب کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب شرب مردم روستایی و شهری استان مطلوب است، به شهروندان توصیه کرد: تا از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

تیموری یادآور شد: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست ها می تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار