معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام بر ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در ایلام تاکید کرد و گفت: رشد فرهنگ کتابخوانی موجب پویایی جامعه می شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 15 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان ضمن تاکید بر فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: امروز با گسترش فضای مجازی تاحدودی کتابخوانی و استفاده از مکتوبات نوشتاری تحت شعاع قرار گرفته که لازم است در این زمینه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی اجرایی شود.

وی در ادامه رشد فرهنگ کتابخانه در جامعه را موجب پویایی و بالندگی جامعه عنوان کرد و افزود: در عصر امروز با پیشرفت تکنولوژی انواع استرس‌ها و مشکلات اجتماعی بیشتر شده است و در این راستا روی آوردن به مقوله‌های فرهنگی چون کتاب و کتابخوانی تاثیر گذار است.

نوذری در ادامه با اشاره به شرایط کرونا گفت: در وضعیت امروز نیازمند فرهنگ سازی برای اتخاذ روش جدید زندگی کردن با کرونا هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که تاکنون هیچ درمانی برای کرونا ایجاد نشده مهمترین راه مقابله با این ویروس خطرناک پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در این راستا می‌توان فرهنگ سازی کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با عنوان این مطلب که با سلاح فرهنگ می‌توان کرونا را شکست داد، گفت: فرهنگ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند احساس مسئولیت اجتماعی است و ایفای این نقش توسط شهروندان در شرایط کنونی امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اگر روش درست مقابله با کرونا فرهنگ سازی شود قطعاً بشر زودتر از چنگ این ویروس منحوس خلاص می‌شود و تنها راه ایجاد چنین پادتنی با فرهنگ سازی امکان پذیر است.

گفتنی است که در این نشست از فعالین عرصه کتابخوانی تجلیل به عمل آمد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار