معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره کردی منال این‌ جشنواره را کوششی برای پشتوانه فرهنگی کشور و و کوششی برای تقویت هویت آیندگان دانست.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 14 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ متن پیام محسن جوادی به شرح زیر است:

توجه به زبان‌های بومی و منطقه‎ای در جهان کنونی که خرده فرهنگ‎ها در خطر فراموشی قرار دارند و به دلیل سیطرۀ تکنولوژی هر روز به عقب رانده می‌شود، یکی از اقداماتی است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

کودکان در مقام آیندگان این مرز و بوم نباید هویت خود را در این جهان پر هیاهو از یاد ببرند و هر کوششی در این راه می‏تواند به پشتوانه فرهنگی این کشور تبدیل شود. توجه به ادبیات کودک و بومی یکی از مقوله‏‌هایی است که این روزها به واسطۀ جهانی‌شدن بشدت نیاز به توجه دارد زیرا که منجر به تحکیم بسیاری از مقوله‏‌های فرهنگی می‌شود.

برگزاری جشنواره منطقه‎ای شعر کُردی نیز از اقداماتی است که خوشبختانه در چند دورۀ گذشته توانسته است برای خود جایگاهی فراهم کند و امیدوارم در آینده نیز به روند خود ادامه دهد. این جشنواره حاصل تلاش‌های مسئولان و اصحاب فرهنگ استان ایلام بویژه شهرستان «ایوان» است که از آنها برای تداوم و برگزاری این جشنواره در شرایط کرونایی تشکر فراوان دارم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار