استاندار ایلام گفت: ۱۸ هزار هکتار از طرح سامانه گرمسیری تا تکمیل نهایی این پروژه در استان ایلام باقی مانده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 13 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آیین افتتاح احداث شبکه های فرعی آبیاری استان ایلام با حضور رییس جمهوری اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار سه هزار هکتار دیگر از این طرح تا آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بر اساس رایزنی های انجام گرفته میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو مقرر شده است اعتبارات خطوط اصلی انتقال آب از استان کرمانشاه به سد کنجانچم و آبگیری این سد و اراضی پیرامون سد تامین شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی سهم خود از پروژه سامانه گرمسیری را انجام داده و تکمیل نهایی و اصلی طرح بر عهده وزارت نیرو است.

وی تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی کار خود در زمینه طرح های آبیاری نوین را به اتمام رسانده و امید است که وزارت نیرو نیز تا قبل از پایان دوره فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدام کند.

یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم شهرستان مهران استان ایلام امروز پنجشنبه ۲۳ مهرماه از طریق ویدیوکنفرانس با حضور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس پروژه آبرسانی نوین به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان های ایلام و کرمانشاه را با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی همزمان مورد بهره برداری قرار داد.

سهم استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم که در منطقه کنجانچم شهرستان مهران برگزار شد، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و معاونان وی و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند.

کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

برآورد هزینه وزارت نیرو برای تکمیل سامانه گرمسیری در حوزه استان ایلام جهت ایجاد شبکه اصلی و انتقال آب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

اردیبهشت ماه سال جاری نیز از طریق ویدیوکنفرانس رییس‌جمهوری تعدادی از پروژه‌های کشاورزی، آب و خاک استان ایلام را افتتاح کرد.

دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس‌جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
سامانه گرمسیری در استان ایلام دروغی بیش نیست!!!
یک گروه حقیقت یاب بفرستید ببینید آیا یک قطره آب از طريق سامانه برای استان ایلام تامین شده؟! این آقای استاندار و مسئولان استان چقدر راحت دروغ میگن!؟!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار