رئيس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز ایلامرئيس تعمیرات اساسی شر گفت: در تعمیرات‌اساسی امسال در این شرکت بیش از ١٣٠٠ تجهیز توسط‌ متخصصان بومی مورد بازرسی قرار گرفته و توسط کارشناسان و با همکاری پیمانکاران داخلی بازسازی، نوسازی، تعمير و يا تنظیم شدند.
کد خبر: ۸۸۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 12 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛مسعود مرشدی با اشاره به اینکه تعمیرات ‌اساسی امسال از ٢١ تير ماه الی ٩ مرداد ادامه داشت، اظهار کرد: برای حفظ پایداری تولید لازم است که تعمیرات ‌اساسی بر روی تجهیزات، مطابق برنامه از پيش تعيين‌شده انجام شود و اگر این مهم انجام نشود پایداری تولید به خطر افتاده و در فصول سرد، مردم استان و استان‌های همجوار با مشکل جدی قطع یا افت شدید فشار گاز مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: هر چند رعايت پروتكل هاي ستاد كرونا برای جلوگيري از شيوع ويروس كويد ١٩ محدوديتهاي شديدي از قبيل فاصله گذاری اجتماعي كارگران، سرو غذا، استفاده از ماسك، ضدعفوني تجهيزاتي كه به كارگاه منتقل مي شدند، نحوه توزيع آب و ساير خدمات رفاهي را ايجاد كرده بود، ولي با توكل بر خداوند متعال و همكاري همه جانبه واحدهاي مختلف پالايشگاه، چرخ تعميرات اساسي به حركت خود تا پايان مسير ادامه داد.

رئيس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در تعمیرات امسال بیش از ٣٤ تجهیز ثابت، ٣٠ مورد تجهیز دوار، ١٠٠٠ تجهیز ابزار‌ دقیقی، ١٧٠ تجهیز برقی، ١٢٠ مورد شیرآلات و حدود ۱۰۰۰ اینچ‌قطر از خطوط لوله مورد بازرسی، نوسازی، تعمير و يا تنظيم قرار گرفتند.

مرشدی به مهم ترین آیتم‌های تعمیرات ‌اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات ثابت، برج‌ها، ظروف تحت‌فشار، مبدل‌های حرارتی، فن‌های هوایی، فیلترها و مشعل اصلی پالایشگاه مورد بازرسی و تعمیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در بخش تجهیزات دوار انواع پمپ‌ها، کمپرسورها، کولرهای هوایی، دمنده‌های برقی و توربین‌های بخاری نیز تعمیر و همچنین در بخش شيرآلات، شیرهای کنترلی، اطمینان، دستی و اضطراری نیز تعمیر و تنظیم شده اند.

مرشدی با اشاره به اینکه در بخش تجهیزات برقی انواع الکتروموتورها، فن‌ها، رله‌ها، یو‌پی‌اس‌ها، فیدرهای برق، ترانسفورماتورها و صاعقه‌گیرها تعمیر و تنظیم شده‌اند،اظهار داشت: در بخش تعمیرات ابزاردقیقی انواع سیستم‌های کنترل، سیستم‌های اعلام حریق، آنالایزرهای صنعتی، انواع سنسورها و سوئیچ‌های فشار، دما، دبی، سطح و غیره تعمير و تنظیم شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعمیرات‌اساسی توسط نیروهای متخصص بومی شرکت پالایش گاز ايلام و با کمک گرفتن از پیمانکاران داخلی طرف قرارداد این شرکت به مدت ٢٠ روز و با موفقیت صورت گرفت و این مهم نشان‌دهنده توان داخلی نیروهای بومی است.

رئيس تعمیرات پالایش گاز ایلام تصریح کرد: از جمله موارد با اهمیت در تعمیرات ‌اساسی امسال می‌توان به تعميرات‌ اساسی كمپرسورهای صادرات گاز، ريتيوب كوره گاز احيا، تخليه و شارژ بسترهای كاتاليستی واحدهای سولفور به ميزان ٨٠ تن، ريتيوب پيش‌گرم‌كننده گاز اسيدی واحد دوم سولفور، برشكاری و جوشكاری خطوط ٣٠ اينچ واحدهای سولفور و تعمیر سینی برج‌های تصفیه گاز اشاره کرد.

 

مرشدی با اشاره به اینکه در طول این ٢٠ روز، بیش از ۴۴ هزار نفرساعت صرف تعمیرات‌اساسی شده است، افزود: در تعمیرات‌اساسی امسال معاونت عملیات شامل واحدهای تعمیرات، بهره‌برداری و حمل ونقل، امور بازرسی فنی، معاونت مهندسی، ایمنی و آتش نشانی و امور کالا به صورت مستقیم درگیر تعمیرات بوده و سایر واحدها نیز به‌صورت غیرمستقیم پشتیبان عملیات تعمیرات اساسی بودند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
آقای تابناک یک بار هم شده به وضع اسفناک آلاینده ها و عناصر سمی و اضافی گاز خروجی از پالایشگاه ایلام و سرطان زا بودن آن برای مردم خبررسانی کنید، غروب ها نگاه کنید به آسمان مرکز استان!!! اینقدر وکیل شرکت گاز نباشید، مسئولیت دارید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار