تابناک ایلام از نگاه مدیران حفظ آثار و مسئولین حوزه رسانه سپاه امیرالمومنین استان ایلام:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت : ما نباید از نقد بترسیم بلکه باید آن را در مسیر تعالی خود تفسیر و تبیین کنیم .اگرخواستیم در مواضع خود حق طلبی را محور قرار داده و حق را مطرح کنیمآن نقد سازنده خواهد بود، در حالی که تخریب به این معناست که فرد بجای تحلیل مواضع و سخنان کسی یا دستگاهی، بخواهد او را له کند و بکوبد.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 12 August 2020

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت : ما نباید از نقد بترسیم بلکه باید آن را در مسیر تعالی خود تفسیر و تبیین کنیم. اگر ما در مواضع خود خواستیم حق را محور قرار داده و حق را مطرح کنیم، آن نقد سازنده خواهد بود در حالی که تخریب به این معناست که فرد بجای تحلیل مواضع و سخنان کسی یا دستگاهی، بخواهد او را له کند و بکوبد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ پاسدار محمدحسین فولادی در دیدار با مدیر و تحریریه تابناک ایلام اظهار داشت : رسانه در هر کشور و نظامی و به تبع آن در سازمان ها ،ادارات و ارگان های دولتی نقش تاثیر گذار و پیش برنده و پیش رونده ای دارد .اگر سیر تاریخ در کشور های مختلف را مطالعه کنیم  به این نکته خواهیم رسید که کشورهایی توانستند در مدارتوسعه قرار گیرند  که از رسانه های آزاد و خبرنگاران متعهد و دلسوز برخوردار هستند .

وی افزود: به لطف خداوند متعال نظام اسلامی ما که همواره آغوش آن همواره بر روی آحاد مردم گشوده و چه در داخل و چه در خارج از کشور، ندای انقلاب اسلامی ندای آزادی خواهی ، حق طلبی و فریاد علیه سلطه گران است .

سرهنگ فولادی یادآور شد : با توجه به اهدافی که امام راحل برای ما ترسیم نمودند ،در آن برهه نیازمند برخورداری از رسانه ها ، خبرنگاران واهل قلم بسیار توانمند  بودیم که رسانه ها در دوران دفاع مقدس  توانستند یک نقش بی نظیر و بی بدیل بعنوان  شاهکار رسانه ای رقم بزنند .

وی بیان داشت : در دوران طلایی دفع مقدس خبرنگاران سینه چاک،عزیز و مخلص پیکر خود را برای دفاع از کیان انقلاب ومرزهای کشور  در خطوط مقدم جبهه تکه تکه کردند تا مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارند، این همه افتخار نشان عزت جامعه خبرنگاری در انقلاب و دفاع مقدس است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام افزود: بعد از دفاع مقدس که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در مسیر توسعه قرار گرفت و نقش اصحاب رسانه یک نقس بسیار مثبت و اثر بخش است. در جنگ نرمی که دشمن بر علیه نظام های غیر هم سو و حکومت اسلامی طراحی واجرا نموده ،نقش یک خبرنگار برای خنثی نمودن نیرنگ ها وطرح های  دشمنان بسیار حیاتی و تاثیر گذار است .

وی یادآور شد : رسانه می تواند نگاه مردم را به سوی تحکیم بنیان های اعتقادی و دینی سوق داده و افتخارات یک کشور را به تصویر بکشد ، چه بسا تاثیر گذاری یک خبر در رسانه ای می تواند از صدها سخنرانی بیشتر باشد .

سرهنگ فولادی ادامه داد : به لطف خداوند متعال درکشورر  از این طیف رسانه هاکم نداریم و امروز رسانه های ما در مدار جمهوری اسلامی ایران و در مسیر توسعه و اجرای اهداف انقلاب اسلامی قدم گذاشته اند.

وی بیان داشت : امروز در نهضتی که ریاست محترم قوه قضاییه بر علیه تبعیض ، فساد ، اختلاس و غارت گری بیت المال راه اندازی کردند ،نقش رسانه یک نقش محوری و تاثیر گذار است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه نهادی هم چون سپاه پاسداران متکی به قدرت رسانه ای خود و جامعه هستند تصریح کرد: برای بیان توانمندی ها و مقابله با فساد ، ظلم و گسترش چتر انقلاب اسلامی در سراسر جهان و منطقه نیازمند حضور رسانه های قوی ومتعهد هستیم .

وی گفت: خوشبختانه استان ایلام از انسان های صاحب قلم وصاحبنظر ، مومن و معتقد به نظام جمهوری اسلامی کم ندارد ، اما باید برای رسانه شرایطی فراهم شود که بتوند براحتی قلم فرسایی کند. ما نباید از نقد بترسیم بلکه نقد را در مسیر و تعالی خود تفسیر و تبیین کنیم. اگر خواستیم در مواضع خود حق طلبی  را محور قرار داده و حق را مطرح کنیم آن نقد سازنده خواهد بود در حالی که تخریب به این معناست که فرد بجای تحلیل مواضع و سخنان کسی یا دستگاهی، بخواهد او را له کند و بکوبد.

سرهنگ فولادی با نجلیل از نقش رسانه تابناک در جریان سازی اطلاع رسانی گفت : خبرگزاری تابناک ایلام با مدیرمسئولی جناب اسدی پویا وقدرتمند ازطریق ترویج و نشر معارف وارزشهای  دفاع مقدس ، پشتیبان بنیاد حفظ آثار بوده است .

وی افزود : ایشان شاید ساعت ها از وقت خود و مجموعه همکارانشان را به بررسی موانع و مشکلات حوزه دفاع مقدس اختصاص داده و در تمام جلسات از ضریب نفوذ و قلم ایشان در سطح استان استفاده شده بنحوی که نگاه مجموعه مسئولین به سمت دفاع مقدس به عنوان یک مولفه عمیق و قله افتخار انقلاب اسلامی جلب نموده  تابتوانیم در این حوزه برای جامعه اثر گذارباشیم .

سرهنگ فولادی بیان داشت : جناب اسدی در این حوزه به خوبی پشتیبانی های خود را در ترویج حفظ آثار دفاع مقدس به نمایش گذاشته وانتظار داریم که همچون گذشته این رسانه در ترویج ارزش های دفاع مقدس در سطح ملی و انعکاس آن  به نسل های آینده،همراه و همگام با این مجموعه باشد .

رسانه تابناک پیشتاز در ترویج ارزش های دفاع مقدس است

جانشین مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز دراین دیدار گفت: نقش رسانه و خبرگزاری ارزشمند تابناک با محوریت و مدیریت جناب اسدی که در جهت تحقق مطالبات و خواست عمومی جامعه قدم های جدی را برداشته بر کسی پوشیده نیست .

وی افزود: در حوزه مطالبات حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در مدت زمانی که ما در خدمت مدیرمسئول تابناک ایلام هستیم و حکم مشاوره این اداره کل را دریافت نموده اند ،شاهد خروجی بسیار مناسب و عملکرد بسیار مطلوب از سوی آقای اسدی بوده ایم و بنده این موفقیت را خدمت ایشان و تحریریه این رسانه تبریک عرض می نمایم .

سرهنگ فرضی یادآور شد : مشاورت جناب اسدی در حوزه دفاع مقدس واقعا مفید به فایده بوده و این امر میسر نمی گردید جز با تلاش و کوشش و توانایی ایشان در برنامه ریزی هایی که داشته اند .

جانشین بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس با تجلیل از نقش رسانه ها در توسعه کشور گفت : دردنیای امروزی رسانه ها از نقش بی بدیلی در توسعه وپیشرفت کشورها برخوردارند ،به طور قطع پذیرفتن این نقش می تواند توسعه همه جانبه را سرعت ببخشد.

تابناک یک رسانه اصیل و یک خبرگزاری کار بلد حرفه ای است

مسوول روابط عمومی سپاه امیر المومنین استان ایلام نیز در این دیدار گفت :سپاه  مولود انقلاب اسلامی  است و در تنگناها ،سختی و فشار در همه صحنه ها ؛چه جنگ نرم و جنگ سرد حضوری ایثارگرانه وموثر داشته و همه جانبه آماده دفاع از آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: سپاه پاسداران در قانون اساسی حافظ دستاورد های انقلاب قلمداد شده و این تکلیفی است که شاید بر عهده ی هیج سازمان دیگری نیست و این کلمه کوتاه، پر مغز و جامع که شامل همه چیز در همه زمان ها و عرصه ها می باشد ،تکلیف بسیار بزرگی برای سپاه پاسداران است.

سید مجتبی عبدالهی بیان داشت : سپاه سازمانی متکی به مردم و شجره طیبه بسیج است که هیچ نهاد و سازمان دیگری نمی تواند حتی با بگارگیری با تمام توان خود ،عهده دار چنین وظیفه سنگینی ،یعنی حافظ دستاوردهای انقلاب باشد .

وی یادآور شد : در حال حاضر 140 رسانه با پول های کلان و با برنامه ریزی و اتاق فکر علیه جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند و خوشبختانه تا این لحظه به مدد پای کار بودن رسانه ها و خبرنگاران متعهد وارزشی این غول های رسانه  ای در رسیدن به اهداف شوم خود با شکست مواجهه شده اند.

مسوول روابط عمومی سپاه امیر المومنین استان ایلام گفت: تابناک رسانه ای دینی ، ارزشی ، اصیل و یک خبرگزاری کار بلد وحرفه ای است و با مطالعه محتوای غنی آن می توان  تفاوت آن با دیگر رسانه ها و کانال های تلگرامی را درک کرد  .امروز نیز در دفتر این رسانه  حضور یافتیم تا  از گوشه ای از خدمات این رسانه مدافع انقلاب وارزشهای انقلابی تجلیل نماییم.

تابناک ایلام امروز جز رسانه های پیشتاز و اثرگذار است

مسوول فضای مجازی سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز در این جلسه بیان داشت : امروز تابناک در عرصه رسالت اطلاع رسانی حرفه ای ،ترویج ارزش های دفاع مقدس و نظام اسلامی در ردیف رسانه های پیشتاز و اثرگذار قرار دارد .

وی افزود: بنده با توجه اعتقاداتی که دارم بر این باورم که رسانه های استان علاوه بر اثر گذاری ،باید اثر بخشی نیز داشته باشند که الحمدلله  تابناک ایلام این دو مقوله را باهم به همراه دارد و برهمین اساس این رسانه  توانسته است  در استان و چه بسا در سطح ملی اثر بخش و اثر گذار باشد .

بیگ زاده گفت: رسانه ای که اثر گذار باشد اما از اثر بخشی برخوردار نباشد  قطعا نمی تواند به اهداف پیش رو دست پیدا کند اما تابناک ایلام با توانایی مدیریت و تیم موجود توانسته است در سپهر رسانه ای استان ایلام تاثیر رو به جلویی داشته باشد .

وی یادآور شد : جناب اسدی خود جزیی از بدنه سپاه و بسیج بوده که قاعدتا جدای از مجموعه سپاه نیست، دغدغه های ایشان برای نظام و انقلاب اسلامی اگر بیشتر ا ز ما نباشد قطعا همسان ماست ،از اینرو  مجموعه سپاه امیرالمومنین در راس آن سردار شاکرمی و دیگر همکار همواره پذیرای نقدهای  سازند و مصنفانه این رسانه و دیگر رسانه های استان  خواهیم بود .

تابناک ایلام را به عنوان یک رسانه زنده ،جریان ساز ، تاثیر گذار و اثر بخش می بینیم

رییس سازمان بسیج رسانه استان ایلام نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی که به عنوان یک خبرنگار کار بسیار بزرگی را در عرصه اطلاع رسانی بنیان نهاد و با خون خود،جریان رسانه ای انقلابی و واقعی را ماندگار کرد گفت: همواره رصدی که بنده از فضای مجازی ، کانال ها و سایت های خبری دارم ،تابناک ایلام را به عنوان یک رسانه زنده ،جریان ساز ، تاثیر گذار ،اثر بخش و یک رسانه انقلابی می بینیم، ما خیلی خرسنیدم سرتیتر این رسانه جریان ساز نظام و انقلاب برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است .

وی افزود : درب سازمان بسیج رسانه بر روی  برای تمامی اصحاب استان با هر تفکر و جریان سیاسی باز است  ، نگاه ما فراتر از این مسائل بوده وهمواره با افتخار خادم  اصحاب رسانه  خواهیم بود .

علینظری یادآور شد : مطالب تابناک ایلام نشان از عقبه و سطح سواد ، دانش و معلومات مدیریت و تحریریه آن است .مطالب انتقادی این رسانه قطعا چراغ راه مسئولین برای درک مشکلات و کاستی ها در راستای خدمت هر چه بیشتر به مردم خواهد بود .

وی با تاکید بر این موضوع نقادی رسانه نباید به ضدیت با ارکان نظام معنا وتعبیر شود گفت :  طبق این فرمایشات مقام معظم رهبری که "کسانی بر خلاف نظر من صحبت کنند دلیل بر این نیست که آنان مخالف ولایت فقیه هستند" باید نگاه مسئولین ومتولیان امر به نقادی رسانه ها تلطیف شود .

علینظری در پایان بیان داشت : نقد سازنده رسانه ها می تواند بعنوان چراغ راهی ،مسئولین را در رسیدن به اهداف والای انقلاب ،رفع کاستی ها وخدمت بیشتر به مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب یاری رساند ،از اینرو باید نقد دغدغه مندانه ودلسوزانه رسانه ها را مخالفت با خود تعبیر وتفسیر نکنیم.

 باید فضای نقادی برای رسانه ها ایجاد شود 

در ادامه این نشست مدیر خبرگزاری تابناک ایلام با تشکر از نگاه خوب وسازنده مدیران حاضر در نشست به رسانه ورسالت خبرنگاری گفت : نظام جمهوری اسلامی بر پایه شعار استقلال و آزادی مورد خواست مردم پایه گذاری شده است واین مطالبه مهم مردم بعنوان محصول انقلاب اسلامی در قانون اساسی کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است .

علی اصغر اسدی افزود : آزادی بیان وطرح آزادانه دیدگاهها از سوی رسانه ها ونقد دلسوزانه از سوی رسانه های داخلی می تواند مخاطبین ومردم را در درون سپهر رسانه ای داخلی کشور حفظ نماید .

وی ادامه داد : در عصر ارتباطات نوین ،مخاطب می تواند در کسری از ثانیه مرجع خبری خود را از بین صدها رسانه مجازی وماهواره ای فعال انتخاب نماید ،انتقاد آزاد رسانه ها از مسئولین ودستگاههای دولتی وحاکمیتی می تواند با ایجاد امید در بین مردم ،اعتماد آنان به رسانه های داخلی را جلب نماید.

اسدی سیاست خبررسانی وتولید محتوی در تابناک را تحلیل محور عنوان کرد وگفت : ما بر خلاف بسیاری از رسانه ها وهمکارانمان در سپهر رسانه ای استان ،اخبار تحلیل محور و نقادی از عملکرد مسئولین استانی در هر رده وجایگاهی را سیاستگذاری کرده وهمین موضوع باعث شده تا نگاه مخاطبین و مسئولین به تابناک نگاهی متفاوت تر باشد.

وی بیان داشت : تیم رسانه ای تابناک سعی نموده تا سیاستگذاری خبری تحلیلی وتولید محتوای  خود را به سمتی سوق دهد تا چتر اطلاع رسانی خود را بر تمامی سلایق ونگاهها بگستراند به گونه ای که تولید محتوی وجهت گیری های رسانه ای آن له یا برعلیه جریان خاصی تعبیر وتفسیر نشود .

علی اصغر اسدی ،با اشاره به رسالت خبرنگاری تصریح کرد : ما زمانی می توانیم اثرگذار وجریان ساز باشیم که در کنار تمجید از عملکرد مدیران ودستگاههای دولتی وحاکمیتی ،در مواردی نیز ضعف عملکرد و کارکرد نادرست آنان را نیز به بوته نقد بکشانیم.

مدیر تابناک ایلام یاد آور شد : مسئولین دولتی وحاکمیتی در استان باید با تمرین نقد پذیری وایجاد انعطاف در خود ،بستر لازم برای فعالیت آزاد رسانه ها را فراهم آورند . دستگاههای مرتبط باید با افزایش آگاهی خود نسبت به کارکرد رسانه ها و نقش ان در توسعه همه جانبه کشور از امنیتی شدن فضا برای محدود نمودن فعالیت رسانه ها جلوگیری به عمل آورند چرا که با وجود چنین بستری است که رسانه می تواند کارکردهای واقعی خود را در راستای خدمت به مردم و نظام به کار ببندد.

وی در پایان ضمن تجلیل از نقش سپاه در عرصه های گوناگون کشور خاطرنشان کرد : سپاه نهادی برآمده از بطن مردم است ،بنابراین متولیان ومسئولین این نهاد مردمی باید تمامی کارکردهای خود را در مسیر همراهی وکمک به مردم هماهنگ کنند ،الحمدلله در سپاه امیرالمومنین ایلام با مدد جوانان مومن ،مردمی وبا افق دید باز تاکنون این مهم محقق شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار