استاندار ایلام گفت: روند جذب تسهیلات کرونا در این استان باید تسریع یابد تا بتوان همه تسهیلات اختصاص یافته را جذب کرد.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 11 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام با بیان اینکه بر اساس گزارش اعلامی تاکنون از ۲۱۶ میلیارد تومان سهم اختصاص یافته به استان ۱۰۳ میلیارد تومان جذب شده است، اظهار داشت: ۱۱۳ میلیارد تومان دیگر باقیمانده که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و تا فرصت باقی است، جذب شود.

وی از بانک‌های عامل خواست: روند پرداخت تسهیلات پرونده‌های معرفی شده را سرعت بخشند و همچنین اداره کار پیشنهادات لازم برای اصلاح دستورالعمل افراد واجد شرایط را از طریق وزارت پیگیری کند.

هلیلان دومین شهرستان مورد پذیرش طرح محرومیت‌زدایی

استاندار ایلام گفت: با بنیاد مستضعفان مکاتبه و پیگیری زیادی شد تا شهرستان‌های محروم استان را در قالب طرح محرومیت‌زدایی قرار دهد که سال گذشته شهرستان ملکشاهی با هدف توسعه انتخاب شد و امسال پس از پیگیری‌های به عمل آمده هلیلان نیز به عنوان دومین شهرستان مورد پذیرش قرار گرفت.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای و ایجاد اشتغال از مهمترین اهداف اجرای طرح محرومیت‌زدایی و طرح توسعه‌ای در این شهرستان‌هاست.

وی افزود: با توجه به موافقت‌های بنیاد، عدد اولیه برای توسعه زیرساخت شهرستان هلیلان ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با اضافه شدن ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و سایر اعتبارات لحاظ شده این رقم به ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی و عمرانی افزایش یافت.

وی تاکید کرد: جذب این اعتبارات و اجرای طرح محرومیت‌زدایی در این 2 شهرستان یک موفقیت بزرگ در محرومیت‌زدایی از استان است.

وی یادآور شد: تحولات بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم و در 2 تا سه سال آینده شاهد توسعه‌یافتگی در بخش‌های مختلف استان خواهیم بود.

دستگاه‌ها، اطلاعات مربوط به اشتغال را در سامانه رصد ثبت کنند

استاندار ایلام از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست: اطلاعات مربوط به اشتغال را در سامانه رصد ثبت کنند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه رصد با کد کارگاه، شماره بیمه و آدرس موجب شفافیت در برنامه اشتغال سالانه می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سهم اشتغال استان که ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر اعلام شده است ثبت این اطلاعات موجب شفاف‌سازی در روند ایجاد اشتغال دستگاه‌ها می‌شود.

استاندار ایلام بر معرفی سهام شرکت‌ها و پروژه‌هایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و برای سهامداران سودمندند، تاکید کرد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: شرکت‌های تخصصی که موفقیت بیشتری دارند با دقت نظر وارد بازار سرمایه شوند تا اعتماد مردم برای خرید سهام آنها افزایش یابد.

وی همچنین از بازاریان و اصناف خواست: واحدهای فعال بدون پروانه کسب، هرچه سریعتر پروانه از اتاق اصناف دریافت کنند تا هم عملکرد شفاف شود و هم نظارت‌ها راحت‌تر و هم مشکلات خود این واحدها به صورت قانونی پیگیری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار