معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی گفت: بنیاد مستضعفان با توجه به عمق محرومیت در شهرستان هلیلان ۲۰۰ میلیارد ریال را برای تکمیل پروژه های عمرانی این منطقه تخصیص می دهد.
کد خبر: ۸۸۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 11 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  محسن منصوری  در نشست قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان استان ایلام اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در دوره جدید مدیریتی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری رویکرد خود را پیشرفت و آبادانی مناطق هدف در جهت محرومیت زدایی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ دستگاه فعالیت های محرومیت زدایی را در اقصی نقاط کشور بر عهده دارند، افزود: پراکندگی فعالیت ها و منسجم نبودن برنامه ها باعث شده است خدمات چندان به چشم نیاید درحالیکه نظام در طول ۴۲ سال گذشته خدمات شایان توجهی را بویژه در مناطق محروم و روستایی انجام داده است.

مدیرعامل بنیاد علوی، ایلام را از استان هایی توصیف کرد که مورد توجه ویژه مسوولان بنیاد مستضعفان است و در این راستا از استان های هدف در زمینه محرومیت زدایی قرار گرفته است.

منصوری یادآور شد: در سطح کشور بجز استان سیستان و بلوچستان که ۲ شهرستان قصرقند و زهک به عنوان شهرستان هدف بنیاد برای محرومیت زدایی قرار گرفته در سایر استان ها تنها یک شهرستان جزو این برنامه محسوب می شود و در ۱۲ استان نیز هیچ شهرستانی از سوی بنیاد برای اجرای برنامه های محرومیت زدایی تعیین نشده است.

وی تاکید کرد: شهرستان ملکشاهی در استان ایلام قبلا به عنوان منطقه هدف بنیاد برای محرومیت زدایی تعیین شده بود که پس از بازدید از شهرستان تازه تاسیس هلیلان قرار شد با توجه به عمق محرومیت این منطقه نیز در دایره شمول این برنامه قرار بگیرد.

معاون بنیاد مستضعفان اضافه کرد: ۲۵ میلیارد ریال از سوی بنیاد برای تکمیل پل جزمان اختصاص می یابد و در کنار این موضوع ۲۰ میلیارد ریال در اختیار بنیاد مسکن استان برای بهسازی واحدهای مسکونی مردم شهرستان هلیلان قرار می گیرد.

منصوری از موافقت بنیاد با اعطای ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه خط انتقال آب کهره ، داجیوند خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد ریال نیز برای آبرسانی به روستاهای شهرستان هلیلان تخصیص می یابد.

وی با اشاره به برنامه ریزی بنیاد برای کمک به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور اظهار داشت: آمادگی داریم بخشی از این تعهد را در استان ایلام و بویژه شهرستان های هلیلان و ملکشاهی اجرا کنیم.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: این بنیاد ۲۷ میلیارد ریال را برای تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان هلیلان تخصیص می دهد و در کنار آن آمادگی دارد ۳۰ درصد هزینه احداث هنرستان هشت کلاسه و مدرسه سه کلاسه را در این منطقه تقبل کند.

منصوری با اشاره به اینکه در این جلسه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال را برای اجرای طرح های عمرانی در شهرستان هلیلان تخصیص داده ایم ، گفت: مشکلات حوزه راه و بهداشت و درمان نیز طی بازدید میدانی از شهرستان مورد بررسی و اعتبار مورد نیز به این بخش تخصیص خواهد یافت.

وی از آمادگی بنیاد مستضعفان برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی در استان ایلام خبر داد.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به فعالیت های این بنیاد در شهرستان ملکشاهی از روند اجرای این پروژه ها و سرعت کم آنها انتقاد کرد.

منصوری یادآور شد: ۳۴۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برای محرومیت زدایی از ملکشاهی تخصیص یافته ولی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه تعریف شده و در صورت ادامه این وضعیت اعتبار در نظر گرفته شده جذب نخواهد شد.

وی خواستار سرعت بخشی در اجرای پروژه بیمارستان ملکشاهی شد و تاکید کرد: بنیاد آمادگی دارد ۵۰ درصد هزینه پروژه های حوزه بهداشت و درمان را بر اساس موافقت نامه با وزیر بهداشت پرداخت کند.

مدیرعامل بنیاد علوی همچنین از پرداخت ۵۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برای تکمیل پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان ملکشاهی خبر داد.

استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به رشادت های مردم استان در طول دوران انقلاب گفت: ایلام با وجود دارا بودن استعدادهای طبیعی و ذخایر عظیم انرژی به دلیل درگیر بودن با جنگ هشت ساله و خرابی های ناشی از آن با محرومیت مضاعف روبروست.

قاسم سلیمانی دشتکی یادآور شد: مردم ایلام دین خود را به نظام ادا و کمترین هزینه ای را به انقلاب تحمیل نکرده اند و امروز زیبنده نیست بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند.

وی با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان در ملکشاهی گفت: قرارگاه محرومیت زدایی برای شهرستان هلیلان تشکیل شده و بدون شک با حضور بنیاد مستضعفان شاهد سرعت بخشی به اجرای پروژه های محرومیت زدایی از هلیلان خواهیم بود.

استاندار ایلام از کلنگ زنی احداث پتروشیمی هلیلان طی روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: این پروژه منجر به رونق اشتغال در منطقه خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار